آرشیو اسفند ماه 1398

خريد كوادكوپتر، هلي شات، پهپاد

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

بررسي مشخصات و قيمت هلي شات فانتوم 4

۵۰ بازديد

هلي شات فانتوم 4 : حرفه اي و مناسب براي آتليه ها

پهپاد DJI Phantom 4 يكي ديگر از محصولات سري فانتوم كمپاني دي جي آي با دوربين 12.4 مگاپيكسل براي انجام فعاليت هاي گسترده نظير فيلمبرداري از مراسمات و استفاده در آتليه هاي عروسي روانه بازار شد. دوربين بر روي يك مانت سه محوره به خوبي تثبيت شده تا هر گونه لرزش را خنثي و در آشفته ترين وضعيت ممكن شفاف ترين ويدئوها را تهيه كند. بيشترين تايم پروازي اين هواپيماي بدون سرنشين 28 دقيقه با يك بار شارژ مي باشد.

كيفيت عالي در ساخت محصول

تمامي كوادكوپترهاي فانتوم تا به امروز كه فانتوم 4 روانه بازار شده از يك طراحي مشابه يعني بال هاي ثابت، رنگ سفيد و شفاف بهره مي برند. Phantom 4 همانند اين محصولات داراي بازوهاي ثابت مي باشد و به صورت يك سطح مكعب با طول و عرض برابر ساخته شده است. وزن كلي كوادكوپتر به همراه باتري و پروانه هاي آن حدود 1380 گرم ميباشد. قاب هلي شات از مواد درجه يك ABS مي باشد كه شدت نيروي زيادي را تحمل مي كند. در قاب پرنده برجستگي و شيار زيادي وجود ندارد كه همين عامل يك آيروديناميك مناسب براي افزايش سرعت مولتي روتور مي باشد.

ثبت ويدئوهاي پايدار با هلي شات فانتوم 4

اين كوادكوپتر داراي دوربين 12.4 مگاپيكسل مي باشد كه توانايي ثبت فيلم هاي UHD با سرعت 24 تا 25 فريم بر ثانيه را دارد. سنسور CMOS با سايز 1/2.3 اينج داراي زاويه ديد يا FOV 94° مي باشد كه نماي كامل تري از يك صحنه را ثبت مي كند. دوربين بر روي يك مانت سه محوره مقرر شده كه تمامي لرزش هاي آن را خنثي مي كند. لنزهاي دوربين از نوع 20 ميليمتري مي باشند كه داراي ديافراگم F/2.8 هستند. با تنظيم اپرچر يا ديافراگم دوربين بر روي مقدار f2.8 يعني شما به دوربين اجازه داده ايد تا نور بيشتري به سنسور برساند و تصاويري شفاف به ثبت برساند. ميزان ايزوي دوربين براي فيلم ها از 100 تا 3200 مي باشد و اين مقدار براي عكس ها از 100 تا 1600 است. دوربين همچنين داراي شاتر الكتريكي مي باشد كه سرعت شاتر الكتريكي از 8 ثانيه تا 1/8000 مي باشد. با وجود شاتر الكتريكي مي توانيد در بيشترين سرعت ممكن عكس هاي واضح به ثبت برسانيد. دوربين از حالت هاي تك شات و 3 تا 14 فريم بر ثانيه يا حالت هاي ديگر استفاده مي كند. شما همچنين مي توانيد از كدك ويدئويي H.264 و H.265 با بيت ريت 60 مگابايت بر ثانيه براي ثبت و پردازش فيلم ها استفاده كنيد. فرمت فيلم ها MP4, MOV و تصاوير با دو فرمت JPEG و PNG در حافظه دستگاه ذخيره مي شوند.

سيستم اجتناب از موانع در Phantom 4

پهپاد دوربين دار فانتوم 4 از سيستم مانع سنج دو محوره بهره مي برد يعني اين توانايي را دارد كه موانع موجود بر روي دو محور جلو و پايين هواپيما را تشخيص دهد. مطمئنا هنگام پرواز عبور هوپيماي بدون سرنشين از ميان تمامي موانع كمي دشوار مي باشد. اما با وجود سنسورهاي Vision كه در 2 جهت جلو و پايين كوادكوپتر نصب شده اند مي توانيد خيلي راحت موانع پيش روي خود را دور زده و با ايمني بالا از ميان آنها عبور كند. اين سيستم ويژن از فاصله 30 متري موانع را تشخيص داده و با رعايت فاصله در مجاورت آنها به حالت شناور مي رسد. در حالتي كه شما با مد S يا اسپرت پرواز مي كنيد سرعت كوادكوپتر به ماكزيمم يعني 72 كيلومتر بر ساعت مي رسد.

كنترل بصري با ريموت خوش دست

ريموت پرنده از نوع فركانس 2.4 گيگاهرتز و 5.8 گيگاهرتز بوده كه با استفاده از آن مي توانيد تا فاصله 7 كيلومتر پرواز كنيد. بر روي ريموت چندين دكمه و استيك جهت و سرعت به كار گرفته اند تا با استفاده از آنها بتوانيد خيلي راحت هواپيماي فانتوم را هدايت كنيد. ريموت بسيار خوش دست مي باشد كه تجربه يك پرواز حرفه اي را به ارمغان مي آورد. فرستنده راديويي داراي يك باتري ليتيومي با ظرفيت 6000 ميلي آمپر بوده كه با يك بار شارژ كامل بيش از 2 ساعت استفاده مداوم از اين ريموت را فراهم مي كند.

سيستم GPS با دقت موقعيت يابي بالا

Phantom 4 يك پهپاد GPS دار با دقت موقعيت يابي بالا مي باشد كه مي تواند در تمامي شرايط به شما كمك كند تا از موقعيت هواپيما آگاه شويد و به صورت اتوماتيك پرنده را به محل تيكاف خود باز گردانيد. سيگنال هاي جي پي اس در فضاي بسته به خوبي در دسترس نمي باشند و در اين حالت شما بايد از سيستم ويژن براي موقعيت يابي و فرود امن هلي شات استفاده كنيد. شما با استفاده از اين سيستم موقعيت يابي ماهواره اي مي توانيد حالت هاي پرواز خودكار يا از پيش برنامه ريزي شده را فرا بگيريد. در واقع سيستم مكان ياب GPS به همراه سنسورهاي مادون قرمز و ويژن امنيت پرواز را برعهده دارند.

مدهاي سرعت براي رسيدن به سرعت دلخواه

بر روي ريموت يك سوئيچ مخصوص تنظيم سرعت كوادروتور قرار دارد كه با استفاده از اين سوئيچ شما مي توانيد سرعت پرنده خود را به صورت دلخواه تنظيم كنيد. شما مي توانيد با سه مد سرعتي S (اسپرت)، P (موقعيت يابي) و مد A پرواز كنيد. دل حالت S شما به حداكثر سرعت كوادكوپتر فانتوم مي رسيد يعني 72 كيلومتر بر ساعت. اما در حالت P شما نمي توانيد به سرعتي بيش از 58 كيلومتر بر ساعت برسيد.

28 دقيقه پرواز مداوم با كوادكوپتر فيلم برداري Phantom 4

باتري فانتوم 4 در قسمت عقب آن به صورت خشابي درج مي شود. باتري از نوع ليتيوم يوني با ظرفيت 5350 ميلي آمپر مي باشد و با يك بار شارژ كامل مي توانيد 28 دقيقه هواپيماي بدون سرنشين خود را در هوا پرواز دهيد. يكي از بهترين قابليت هاي اين كوادكوپتر DJI بهرمندي از مداومت پروازي بيش از 25 دقيقه است. باتري داراي توان توليدي 81.3 وات بر ساعت و توليد ولتاژ 15.2 ولت مي باشد كه يك شارژر با ظرفيت 17.4 ولت و توان توليدي 100 وات بر ساعت براي آن مناسب مي باشد.

برنامه DJI GO 4 و تماشاي زنده

برنامه DJI GO 4 يك اپلكيشن اختصاصي براي كنترل پهپاد فانتوم 4 مي باشد كه با نصب آن بر روي تلفن همراه خود مي توانيد تمامي قابليت هاي پروازي را به صورت لمسي و هوشمندانه تر فرا بگيريد. اين نرم افزار با سيستم عامل هاي اندرويد و ايوس پشتيباني مي شود. برنامه را بر روي دستگاه هوشمند خود نصب كنيد سپس دستگاه خود را به فرستنده كوادكوپتر وصل كنيد و از پنل كاربري برنامه تمامي فيلم ها و تصاوير را به صورت لحظه اي دريافت و تماشا كنيد. فرستنده راديويي با استفاده از فركانس 5G كه سرعت انتقال بالايي دارد فيلم هاي ثبت شده را از فاصله دور به صورت بي سيم دريافت كرده و بدون هيچگونه افت كيفيت با 720 پيكسل و سرعت 30 فريم بر ثانيه به نمايش مي گذارد. شما همچنين با استفاده از اين اپليكيشن مي توانيد تمامي فيلم ها و تصاوير را ويرايش كرده و در فضاي مجازي با دوستان خود به اشتراك بگذاريد.

حالت هاي پروازي مختلف

با فانتوم 4 مي توايد چندين حالت پروازي نظير Cors Lock، Home Lock و غيره را فرا بگيريد. در اين حالت كه پرواز از پيش برنامه ريزي شده نام دارند خلبان مي تواند با فشردن فقط چند دكه هواپيماي بدون سرنشين خود را آماده هر گونه پروازي كنيد.

خريد فانتوم 4 از نمايندگي دي چي اي

آي پهپاد به عنوان نمايندگي كوادكوپتر دي جي آي در ايرن اين محصول را با قيمت باورنكردني به مشتريان خود مي فروشد. اين فروشگاه همچنين مركزي معتبر براي خريد انواع كوادكوپتر هابي تا حرفه اي نظير سايما، ام جي ايكس و همچنين فروش قطعات يدكي پهپاد در ايران مي باشد.

 

مشخصات فني كوادكوپتر dji Phantom 4

نام فانتوم 4
ابعاد 38x38 سانتيمتر
كمپاني سازنده دي جي آي
رنگ سفيد
وزن 1380 گرم
موتور براشلس
سيستم كنترل پرواز
GPS
سرعت
72 كيلومتر برساعت
باتري باتري ليپو با ظرفيت 5350 ميلي آمپر
زمان پرواز 28 دقيقه
مدت زمان شارژ باطري 60 دقيقه
نحوه كنترل راديوي كنترل يا تلفن همراه
فركانس راديوي كنترل 2.4 گيگاهرتز و 5.8 گيگاهرتز
برد مسافتي FCC 5 كيلومتر
برد مسافتي ارتفاع 500 متر
دوربين دوربين از نوع 12.4 مگاپيكسل، سنسور 1/2.3 زاويه ديد 94 درجه
كيفيت فيلم
UHD
گيمبال دارد
ارسال تصوير دارد
سنسور ها جي پي اس، تثبيت ارتفاع، ژيروسكوپ، جايروسكوپ
مانيتور ندارد
سنسور حفظ ارتفاع از سطح مقطع دارد
سيستم پرواز خودكار دارد
قابليت بازگشت به محل شروع پرواز دارد
ابزار درون پكيج محصول كوادكوپتر فانتوم 4 ، راديوي كنترل ، باتري ليپو، شارژر ، 3 جفت ملخ ، كيف محصول ، دفترچه راهنما و ...