آرشیو اردیبهشت ماه 1399

خريد كوادكوپتر، هلي شات، پهپاد

یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

كوادكوپتر باگز b7

۶۷ بازديد

BUGS 7 كوادكوپتر تاشو جديد ۲۰۲۰ معروف به MJX B7

كمپاني MJX اينبار دست به يك كار جديد زده است و با الهام‌گيري از هلي شات مويك اير كه محصول دي‌جي‌آي بود؛ دست به طراحي و توليد MJX Bugs 7 زده است. اين كوادكوپتر همانند سري‌هاي پيشين باگز، به B7 نيز معروف است. كوادكوپتر Bugs 7 با طراحي تاشو، يك طراحي جديد را در بين محصولات ام‌جي‌اكس دارد. باگز ۷ را مي‌توان با سه كلمه‌ي كوچك، با كيفيت و مسافرتي تعريف كرد. رنگ اين پهپاد مشكي نوك مدادي است و يكي از قابل حمل‌ترين محصولات در رده خود بحساب مي‌آيد. تاكنون MJX هيچ پرنده‌اي را با الهام‌گيري از توليدات كمپاني ديگري ارايه نكرده بود، اما بنظر مي‌رسد كه اينبار سنت شكني كرده و دست به يك اقدام عجيب و غير منتظره زده است. هر چند باگز بي 7 يكي از 10 هلي شات برتر سال 2020 نيست. اما با توجه به ويژگي‌هاي پيشرفته مثل توان پرواز 15 دقيقه‌اي، دوربين 4K و از همه مهمتر قيمت مناسب مشتريان خاص خود را دارد. با بررسي و تحليل MJX-B7 توسط تكنسين‌هاي آي‌پهباد با شما خواهيم بود.

كوادكوپتر باگز ۷ در يك نگاه

اگر بخواهيم كوادكوپتر باگز ۷ را خيلي كوتاه براي شما معرفي كنيم مي‌گوييم: وزن بسيار پايين معادل ۲۴۵ گرم دارد و مجهز به سنسور ويژن پوزيشن يا ثبات پرواز در يك نقطه است. داشتن ماژول GPS و حركت بر روي مسير و نقشه، دوربين با كيفيت 4K و ارسال تصوير با تكنولوژي دوال بند وايفاي از نوع 5G همراه با گيمبال و قابليت تغيير زاويه دوربين، از ويژگي‌هاي ديگر آن است. موتورهاي آن از نوع براشلس با جديدترين نوع ساختار و بهينه‌ترين مصرف انرژي طراحي شده و راديو كنترلر B7 از موج 2.4Ghz براي ارتباط با Drone استفاده مي‌كند كه خلبان مي‌تواند مشخصات پروازي را در حين پرواز بر روي LCD ريموت مشاهده كند.

ظاهر هلي شات و مشخصات فيزيكي

باگز ۷ يك مالتي‌روتور تاشو است كه در طراحي آن از رنگ تيره استفاده شده و در دسته كوادكوپترهاي تاشو قرار مي‌گيرد. بازو و ملخ تاشوي آن دليلي است براي حمل ساده و آسان اين پرنده‌ي دوست‌داشتني. در ادامه ابعاد و وزن اين كوادروتور را بررسي خواهيم كرد. با آي‌پهباد باشيد..

ابعاد پرنده

ابعاد اين هلي شات در حالت تاشده برابر 14.2x7.7x5.5 سانتي‌متر و در حالت باز شده 24x23.5x5.5 سانتي‌متر است كه همانطور كه از آن انتظار مي‌رفت فضاي بسيار كمي را اشغال مي‌كند. هنگامي بازوهاي اين كوادكوپتر تاشو را باز مي‌كنيد اندازه آن معادل 24x23.5x5.5 سانتي‌متر خواهد بود كه بدليل كوچك بودن آن، باد نمي‌تواند اثر زيادي بر روي آن حائل كند و همينطور با وجود موتورهاي قدرتمند براشلس تعادل خارق‌العاده‌اي را شاهد خواهيم بود.

وزن ايركرفت

ما با يك مالتي‌روتور بسيار سبك در عين حال مقاوم و قوي روبرو هستيم. ۲۴۵ گرم وزن ايركرفت (جسم پرنده) است كه در قوانين پروازي تمامي كشورها نياز به مجوز نخواهد داشت. وزن اين پهپاد حتي از خيلي گوشي‌هاي هوشمند نيز كمتر است.

ويژگي قابل حمل بودن و تاشو بودن MJX B7

كوادكوپترهاي تاشو مبحث جديدي در دنياي مالتي‌روتورها هستند. تكنولوژي طراحي آن‌ها فقط به تاشو بودن آن‌ها منتهي نمي‌شود. بلكه پيچيدگي‌هاي يك كوادكوپتر تاشو بيش از تصور ذهني ما هست. اين دسته از پهپادها كه هم تاشو بوده و هم از موتورهاي قدرتمند استفاده مي‌كنند، تنش بسيار بالايي در بازوهاي آن‌ها برقرار است و طراحي آن‌ها بايد به گونه‌اي باشد كه هنگام پرواز اين تنش‌ها با كمينه به محل اتصال بازو و بدنه برسند. بنابراين طراحي فوق مهندسي در كوادروتورهاي تاشو، امري الزامي است. MJX B7 يكي از منحصر بفردترين طراحي‌ها را در نمونه‌هاي تاشوي موجود در جهان دارد و MJX با استفاده از ملخ‌هاي تاشو، بر روي قابل حمل بودن و كوچك‌تر شدن آن تاكيد كرده است.

دوربين و قابليت ارسال تصوير هلي شات ام‌جي‌اكس باگز ۷

كوادكوپتر دوربين دار باگز ۷ نيز مانند محصولات پيشين كمپاني ام‌جي‌اكس، داراي دوربين با قابليت ارسال تصوير است. با اين تفاوت كه اينبار بر روي يك كوادكوپتر كوچك نصب شده است و كيفيت تصويربرداري آن اعم از فيلم و عمس بسيار ارتقا يافته است.

كيفيت تصويربرداري دوربين

دوربين MJX Bugs 7 كيفيت تصويربرداري 4K دارد و به گفته‌ي خود كمپاني اين دوربين HD 4K است كه نسل جديدي از دوربين‌هاي پرواز بحساب مي‌آيد. كيفيت عكس و فيلم اين هليشات 3840x2160 است.

  • لنز چندلايه و شارپنس بالا

اين كوادكوپتر دوربين دار داراي لنز ۹ لايه يا 9-Layer Lens كه مجموعه‌اي از عدسي‌ها و لايه‌هاي كوتينگ براي لنز است كه اغلب كار افزايش شارپنس و اصلاح رنگ و نورپردازي را انجام مي‌دهند. تصوير پس از عبور از اين لايه‌ها به صفحه CCD مي‌رسد و تصوير بر روي آن نقش مي‌بندد.

ارسال تصوير همزمان و قابليت كنترل لحظه‌اي تصوير

ارسال تصوير همزمان بدون تاخير لحظه‌اي، ويژگي بارز اين دوربين است. شما مي‌توانيد در هنگام پرواز و تصويربرداري هوايي با هلي شات، كارد تصوير و فيلم خود را مشاهده نماييد تا بهترين تصوير ممكن را از آن لحظه ثبت كنيد. تصوير مخابره شده بر روي مانيتور شما با كيفيت 720p است و 20fps مي‌باشد. در نظر داشته باشيد كه اين تصوير صرفا جهت كادر بندي شما مي‌باشد و فيلم و عكس اصلي با كيفيت بالا در رم درون دوربين ذخيره مي‌شوند. بطور كلي ارسال تصوير همزمان در كوادكوپترها از اهميت بسيار بالايي برخوردار است و يكي از مهم‌ترين آيتم‌ها تلقي مي‌شود.

  • تكنولوژي Wifi 5G

تكنولوژي Wifi از نوع 5G كه به آن Wifi-5G نيز مي‌گويند، يك فناوري جديد در حوزه انتقال داده است. 5G امروزه بخصوص براي داده‌هاي تصويري مانند فيلم و عكس جايگاه ويژه‌اي پيدا كرده است و در پهپاد بدليل فاصله زياد بين راديو كنترلر و پرنده، اين نوع وايفاي مي‌تواند كمك شاياني در انتقال لحظه‌اي تصاوير با حفظ كيفيت آن‌ها داشته باشد.

گيمبال تك محوره

دوربين هلي شات باگز 7 مجهز به گيمبال تك محوره براي تغييرات زاويه‌اي مي‌باشد. خلبان با استفاده از اسكرول روي ريموت كنترلر، مي‌تواند زاويه دوربين را به دلخواه تغيير دهد تا تصوير مد نظر خود را برداشت كند. دوربين Bugs 7 تا نود درجه مي‌تواند نسبت به خط افق چرخش داشته باشد.

پشتيباني كامل تصويري اپليكيشن M RC PRO از دوربين

پس از استفاده‌هاي مكرر كمپاني ام‌جي‌اكس از اپليكيشن Bugs GO ، اينبار بر روي مدل BUGS 7 شاهد رونمايي از اپليكيشن پشتيبان به نام M RC PRO هستيم. اين اولين بار است كه اين شركت توليد كننده، از واژه‌ي پرو براي اپليكيشن پهپادهايش استفاده مي‌كند. Developer و گسترش دهنده‌ي اين نرم‌افزار تيم Jian Wu آست كه در زمينه‌ي طراحي اپ‌ها در حوزه پشتيباني Drone بسيار نامي است.

هوش مصنوعي در هلي شات MJX B7 و مودهاي متنوع پروازي

تا اينجا بصورت كلي با كوادكوپتر MJX B7 آشنا شديم. اما از تمامي آيتم‌ها كه گذشتيم، در انتظار هوش مصنوعي اين پهپاد دوست داشتي هستيم Bugs 7 Drone با استفاده از هوش مصنوعي و فلايت كنترل سورس بسته، انواع دستوراتي كه در يك پرواز حرفه‌اي به آن‌ها نيازمنديم را بخوبي اجرا مي‌كند. اين پهپاد آپشن‌هاي پروازي مانند Follow Me ، TapFly ، Point of Interest ، Optical Flow Positioning و RTH by GPS را داراست. در ادامه تكنسين‌هاي آي‌پهباد تك تك اين موارد را براي شما شرح خواهند داد. با ما همراه باشيد.

  • سيستم دنبال كردن هوشمند سوژه

سيستم دنبال كردن سوژه يا Follow Me Mode يك آپشن هوشمند است كه شما در اپليكيشن مربوطه به هلي شات، سوژه مورد نظر را مشخص خواهيد كرد و در ادامه‌ي پرواز، پهپاد بصورت خودكار سوژه‌ي مشخص شده را دنبال ميكند. اين در حالي صورت مي‌گيرد كه Drone شما در حين پرواز است و از فرد را وسيله‌ي مورد نظر شما چشم بر نمي‌دارد. اين آپشن بيشتر توسط افراد ورزشكار، موتورسواري، اسب دواني، رالي، آفرود و ورزش‌هاي آبي و زمستاني استفاده مي‌شود.

  • مود هوشمند TapFly و قابليت مشخص كردن مسير پيش‌فرض براي حركت

قابليت مسير دهي از روي نقشه را اصطلاحا Tap-Fly مي‌گوييم. اين واژه‌ي تركيبي در بين كاربران كوادكوپتر معروف است. تپ-فلاي مود آپشن هوشمند ديگري است كه با استفاده از آن مي‌توانيد مسيري را براي پهپاد خود مشخص كرده تا پس از استارت زدن، Drone شما آن مسير را طي نموده و تصويربرداري كند. قابليت Tapfly بيشتر در مسيرهاي پر پيچ و خم مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

  • مود پروازي Point Of Interest يا حركت به دور سوژه

مود Circle Mode يا Point Of Interest كه در كشور ما به آن "حركت دايره‌اي دور سوژه" نيز مي‌گويند، همانطور كه از اسمش مشخص است، عاملي براي چرخش به دور سوژه بصورت خودكار و هوشمند است. اين آپشن بيشتر مورد استفاده براي طبيعت‌گردان و عاشقان سفر و تفريحات اينچنيني است.

  • قابليت RTH با استفاده از GPS

RTH كه مخفف Return To Home است اصطلاحي است كه در پرواز مالتي‌روتورها بكار مي‌رود. كوادكوپتر Bugs 7 با استفاده از اين قابليت و دارا بودن ماژول GPS دوال، اين قابليت را دارد كه هنگامي كه خلبان دكمه بازگشت به خانه را مي‌زند، پرنده در هر حالي و پوزيشني كه باشد بلافاصله به سوي محل تيكاف تغيير مسير مي‌دهد. يادآور مي‌شويم كه يك پهپاد بدون جي‌پي‌اس مانند يك جسم كاملا كور عمل مي‌كند كه هيچ دركي از موقعيت و مكان خود ندارد. بنابراين امروزه مجهز بودن Drone به GPS يك ويژگي مسلم بحساب مي‌آيد.

  • سنسور ويژن پوزيشن براي پايداري و تعادل بيشتر در پرواز

سنسور ويژن يك حسگر تصويري بسيار دقيق است كه در زير پهپاد نصب شده است. اين حسگر در طول پرواز مانند يك چشم الكترونيكي عمل مي‌كند كه مادام در حال نگاه كردن عمودي به سمت زمين است. اين سنسور حركات و نوسانات كوادكوپتر در هنگام پرواز را متوجه مي‌شود و دستورات متعادل سازي را در حين پرواز صادر مي‌كند. چيزي كه خلبان در اين بين مي‌بينيد صرفا پايداري و ثبات كامل پرنده است.

  • حسگر بارومتر

سنسور بارومتر در زير اين مالتي‌روتور نيز قرار دارد كه وظيفه‌ي سنجش ارتفا را بر عهده دارد. شما مي‌توانيد در هنگام پرواز بر روي ريموت كنترلر ارتفاع هليشات را مشاهده نماييد. اين ارتفاع را در لحظه Barometer Sensor اندازه مي‌گيرد و سپس در كسري از ثانيه به فلايت كنترل ميدهد سپس فلات كنترل آن را براي ريموت مي‌فرستد و در نتيجه شما در لحظه ارتفاع هلي شات خود را مشاهده مي‌كنيد.

موتور براشلس با قدرت و تعادل بالا در باد

تا كنون هر آنچه كه گفتيم مربوط به هوش مصنوعي پهپاد B7 بود. اما حال نوبت اين رسيده است كه بدانيم اين Drone در سخت‌افزار نيز كم و كاستي ندارد. استفاده از موتورهاي براشلس با سايز 1306 توانسته با استفاده از اسپيد كنترل‌هاي آپتيمايز شده بيشينه‌ي موتور را به 2750KV برساند. اين سرعت و قدرت مي‌تواند علاوه بر وزن خود كوادكوپتر B7، وزني معادل ۲۳۰ گرم را براحتي و در شرايط ايمن حمل كند. كمپاني MJX/RC ادعا كرده است كه 230g وزن مانند يك تكه كيك از زمين به آسمان خواهد رفت. اين موتوهاي Brushless داراي ۱۲ عدد سيم‌پيچ داخلي هستند كه اين قدرت و سرعت را توانسته‌اند خلق كنند.

  • سرعت افزايش و كاهش ارتفاع و سرعت پهپاد

اين هلي شات توانايي پيمايش مسير با سرعت 32Km/h را دارد. همچنين سرعت اوج‌گيري و افزايش ارتفاع آن 3m/s معادل 10.8Km/h و سرعت كاهش ارتفاع و نزديك شدن به سطح زمين آن برابر 2m/s معادل 7.2Km/h مي‌باشد. اين محصول قادر به پرواز در ارتفاع ۱۲۰ متري از سطح زمين بدون هيچگونه خطر است و قابليت پرواز استيبل در ارتفاعات بالا را دارد.

  • اسپيد كنترل موتور - ESC

هركدام از موتورهاي براشلس متصل به يك عدد اسپيد كنترل يا ESC با ظرفيت 4A يا ۴ آمپر است كه هركدام كار تنظيم سرعت موتور مربوط به خود را بر عهده دارند.

ريموت كنترل باگز ۷ با طراحي ارگونوميك

راديو كنترل يا ريموت كنترلر MJX B7 همانند مدل‌هاي قبلي باگز داراي يك LCD است كه نشانگر اطلاعات ناوبري و پروازي هلي شات است. اين اطلاعات شامل مود پروازي، فاصله عمودي از سطح زمين، فاصله طولي از خانه، وضعيت GPS و ماهواره‌هاي متصل در لحظه، ميزات باتري پهپاد و ميزان باتري خود ريموت كنترلر است. دكمه‌ي بازگشت خودكار به خانه در قسمت سمت چپ راديو بخوبي ديده مي‌شود. دو آنتن در بالاي كنترلر بصورت تاشو طراحي شده است كه هم برد هليشات را بصورت تقويت شده داشته باشيم و هم كنترلر براي جابجايي بصورت كمجا باشد. دسته‌هاي پايين اين ريموت نيز بصورت تاشو هستند تا هنگامي كه شخص هدايتگر مي‌خواهد Drone را كنترل كند حالت طراحي ارگونوميك آن حفظ شده باشد. همچنين براي ارتباط با پرنده از موج 2.4Ghz استفاده مي‌كند. اين ريموت از دو باتري 1.5V AA تغذيه مي‌كند و با دو عدد باتري فول مي‌توانيد تا ۱۲ ساعت با آن پرواز نماييد.

دكمه‎ها و عملكردهاب فيزيكي بر روي كنترلر

بالا/پايين ، رو به جلو/عقب ، گردش به چپ/راست ، عكاسي ، فيلمبرداري ، موقعيت يابي GPS ، حالت بدون سر ، بازگشت خودكار ، حالت دنبال كردن سوژه و دكمه‌پاور يا روشن و خاموش كردن ريموت.

راديو كنترلر هوشمند مجهز به سيستم‌هاي ايمني پرواز

داستان ريموت كنترل باگز ۷ به اينجا ختم نمي‌شود و ويژگي بارز آن را نيز براي شما توضيح خواهيم داد. كنترلر MJX B7 قابليت هوشمند آلارم و آماده‌باش خودكار را دارد. مثلا هنگامي كه باتري كوادكوپتر در حين پرواز رو به اتمام است؛ راديو شروع به بوق زدن مي‌كند و بر روي صفحه نمايش يك Warning به خلبان مي‌دهد. يا هنگامي كه به هر دليلي سيگنال راديويي شما قطع مي‌شود، ريموت كنترل پيام مي‌دهد و با آژير خود هدايتگر را آگاه مي‌سازد. همچنين اين راديو قابليت جابجايي استيك‌هاي پرواز را براي افراد چپ‌دست و راست‌دست نيز دارد.

باتري ليتيوم-پليمر ماژولار با مداومت پروازي ۱۵ دقيقه و هاب شارژر

MJX Bugs 7 از يك باتري ليپو دو سلول با ظرفيت 1500mAh ميلي‌آمپر استفاده مي‌كند. اين باتري خشابي است و از بالا به پهپاد متصل مي‌شود. ولتاژ آن 7.6V است و با شارژر استاندارد و معمولي ۱۵۰ دقيقه زمان مي‌برد تا فول شارژ شود. مداومت پروازي باگز ۷ با استفاده از اين نوع باتري برابر ۱۵ دقيقه است.

  • مشخصات فني باتري و مداومت پروازي

وزن باتري بي-7 برابر ۷۴ گرم است و طبق استاندارد و گفته‌ي كمپاني مي‌توانيد در دماي ۵ الي ۴۰ درجه‌ي سانتيگراد محيطي از آن استفاده كنيد و Quadcopter را به پرواز درآوريد.

  • هاب شارژر دو اسلاته براي شارژ همزمان باتري

درون جعبه‌ي اين كوادكوپتر يك عدد هاب شارژر دو پورت وجود دارد كه قابليت شارژ همزمان دو عدد باتري ليپو را با همديگر دارد. اگرچه در جعبه‌ي باگز ۷ بصورت فابريك يك عدد باتري وجود دارد؛ اما شما مي‌توانيد باتري يدكي اين هليشات را نيز از آي‌پهباد تهيه فرماييد تا از تمامي لوازم يدكي درون جعبه مانند Charging Hub استفاده بهينه را داشته باشيد. ولتاژ ورودي اين شارژر 5V/2-2.1A است و خروجي آن 7.6V/2A مي‌باشد.

پهپاد B7 مجهز به LED هاي پر نور در شب

مانند تمامي محصولات پروازي حرفه‌اي، اين Drone نيز داراي چراغ‌هاي ايمني پرواز است. نوع اين چراغ‌ها ال‌اي‌دي است و رنگ‌هاي آن در ايركرفت طبق استاندارد ربات‌هاي پرنده در جهان طراحي شده است.

جعبه، بسته‌بندي و محتويات هليشات باگز ۷

جعبه كوادكوپتر B7 ابعادي برابر 21.7x18.5x12.7 سانتي‌متر و وزني معادل 1.05KG دارد. اين جعبه فابريك كمپاني ام‌جي‌اكس مي‌باشد و شامل اقلام زير است:

كوادكوپتر Bugs 7 راديو كنترلر
يك عدد باتري شارژر
كابل USB دو جفت ملخ يدكي
پيچ گوشتي دفترچه راهنما

خريد كوادكوپتر MJX BUGS 7 ، جمع‌بندي، مشاوره و پشتيباني

خريد كوادكوپتر باگز ۷ را مي‌توانيد از آي‌پهباد به دو صورت كالاي تست شده و كالاي پلمپ انجام دهيد. كالاها ۷ روز مهلت تست دارند و در بازه ۷ روز درصورت مي‌توانيد بروز هرگونه مشكل را با تكنسين‌هاي آي‌پهباد درميان بگذاريد. كالا همراه ضمانت سلامت و اصالت كالا به محل شما تحويل داده مي‌شود. همچنين اين مجموعه داراي خدمات پس از فروش كه در ادامه توضيح خواهيم داد مي‌باشد.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش محصولات پروازي همانطور كه از اسمش پيداست، به خدماتي مي‌گويند كه مشتريان پس از خريد به آن‌ها نيازمند خواهند بود. خدماتي مانند آموزش و راه‌اندازي محصول، تامين قطعات در صورت نياز و همينطور تعميرات تخصصي در صورت بروز مشكلات ناشي از تصادف و سقوط.

  • تامين قطعات

آي‌پهباد تمامي قطعات يدكي مورد نياز پهپاد B7 را موجود دارد و اين تضمين داده خواهد شد كه هيچگاه Drone شما يكبار مصرف نخواهد بود. قطعاتي مانند باتري، موتور، بازو، اسپيد كنترل، ريموت كنترل، ملخ، ماژول GPS، بورد مركزي و رسيور، IMU، ژيروسكوپ و انواع قطعات مورد نياز اين پرنده در iPahbad قابل سفارش دادن است.

  • تعميرات تخصصي

تعميرات تخصصي در آي‌پهباد توسط تكنسين‌هاي پرواز، متخصصين الكترونيك و هوا-فضا انجام خواهد شد. انواع تعميرات پيچيده‌ي محصولات پروازي و انواع پهپادها در اين مجموعه موفقيت‌آميز انجام گرفته است.

  • گارانتي اصالت و سلامت كالا

گارانتي اصل بودن و اصالت كالا در آي‌پهباد ارائه داده مي‌شود و همچنين سلامت كوادكوپتر نيز تضمين مي‌گردد. علاوه بر آن‌ها همانطور كه در بالا گفته شد، ۷ روز مهلت تست كالا براي يوزرها لحاظ خواهد شد.

https://ipahbad.com/product/mjx-bugs-7-quadcopter

 

تصاوير كوادكوپتر مويك اير 2

۶۱ بازديد
جديدترين تصاوير هلي شات مويك اير 2

هر چقدر كه زماني رونمايي رسمي مويك اير 2 نزديك تر مي شويم تصاوير  جديد از آن به بيرون درز مي شود. تا مشخصات و ويژگي هاي اين هلي شات جديد را بيشتر نمايان كند. از برزيل تا چين و ساير نقاط جهان نمايندگي هاي رسمي كه پيش از رونمايي رسمي اكنون DJI Mavic Air 2 را در دست دارند. تصاويري از آن منتشر مي كنند. كه ما جديدترين آنها را براي شما آماده كرده ايم. تا با ويژگي هاي اين هلي شات بيشتر آشنا شويد.