آرشیو آذر ماه 1398

خريد كوادكوپتر، هلي شات، پهپاد

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

خريد كوادكوپتر مويك ميني

۶۱ بازديد

خريد كوادكوپتر مويك ميني – كوچكترين، سبكترين و ارزانترين پهپاد دي جي اي

كمپاني دي جي اي محصول جديد خود در سال 2019 را با پيشرفته ترين قابليت ها به بازار عرضه كرده، محصولي كه مهمترين ويژگي آن طراحي تاشو در ابعاد بسيار پايين مي باشد. Mavic Mini يك تعادل فوق العاده از قابليت حمل، قيمت، كيفيت تصوير و راحتي است. در بسياري از تصاوير اين محصول شما گارد محافظ 360 درجه را مي بينيد كه بر روي مولتي روتور نصب شده اند و استفاده از اين گارد محافظ حاكي از آن است كه كوادكوپتر فاقد سيستم اجتناب از موانع مي باشد. در ضمن مويك ميني قادر به تعقيب سوژه يا شي مورد نظر كاربر نمي باشد كه همين دو ويژگي را مي توان نقاط ضعف اين كوادكوپتر دانست. البته يك كاستي ديگر هم وجود دارد و آن هم در رابطه با كيفيت دوربين آن مي باشد كه توانايي ضبط فيلم هابي 4K را نداشته و بجاي آن با كيفيت 2.7K و سرعت 30 فريم بر ثانيه براي ثبت اقدام مي كند. مطمئنا شما هم مويك ميني را با كوادكوپترهايي نظير مويك 2 و ساير محصولات مشابه مقايسه مي كنيد كه با نگاهي به قيمت Mavic mini و محصولات رقيب مي توان متوجه شد كه اين مقايسه اشتباه است. چرا كه هلي شات مويك پرو و مويك 2 حدود 3 برابر گرانتر از اين ميني پهپاد دي جي آي مي باشد. بنابراين شما مي توانيد با هزينه كم يك محصول پيشرفته و كاملا شگفت آور را خريداري كنيد.

 

 

ويژگي هاي مثبت

– طراحي تاشو و بسيار هوشمند
– ضبط ويدئوهاي فوق العاده پايدار
– توان پرواز تا 30 دقيقه
– عدم نياز به ثبت نام قبل از پرواز

ويژگي هاي منفي

– فاقد فيلم هاي 4K يا 2.7K 60fps
– رديابي سوژه ندارد
– سيستم اجتناب از موانع ندارد
– شارژ با استفاده از ميكرو USB

طراحي و كيفيت ساخت

ويژگي هايي درون اين پهپاد ديده مي شود كه نشان مي دهد مويك ميني محصولي از كمپاني دي جي آي مي باشد و از بارزترين اين ويژگي ها ميتوان به نوع رنگبندي آن اشاره كرد كه با رنگ هاي خاكستري و تيره ساخته شده، دقيقا مانند اوزمو و اوزمو اكشن، قسمت جلوي كوادكوپتر Dji Mavic Mini با دو چشم آراسته شده كه بسيار عصباني به نظر مي رسد. بال هاي پرنده به صورت تاشو مي باشند و بعد از پرواز ميتوانيد خيلي راحت آنها را جمع كرده و كوادكوپتر را در يك فضاي كوچك حتي در جيب كُت خود حمل كنيد. اما در بسياري از كشورهايي كه كاربران بعد از خريد كوادكوپتر بايد ابتدا ثبت نام كرده و مجوز پرواز بگيرند طراحي تاشو و وزن پايين مويك ميني اين اجازه را به آنها مي دهد كه بدون هيچگونه ثبت نام و كسب مجوز هواپيماي بدون سرنشين خود را به پرواز در بياورند.


مويك ميني مي تواند برازنده ترين عنوان براي اين محصول دي جي آي باشد چرا كه بسيار كوچك بوده و از خانواده با كيفيت مويك مي باشد. در قسمت جلويي هلي شات Mavic mini دوربين تثبيت شده سه محوره وجود دارد. براي دوربين و گيمبال يك محافظ شيشه اي به كار گرفته اند كه هنگام پرواز مي توانيد آن را جدا كنيد. در قسمت پشتي يك اسلات كارت MicroSD درج شده و يك درگاه ميكرو USB براي شارژ باتري پرواز قرار داده اند. در بالاي اينها فلپ يا درپوش باتري قرار دارد. پهپاد مويك ميني در وزني كمتر از 250 گرم ساخته شده كه كاربران مقيم ايالات متحده، انگليس و استراليا نياز به ثبت اين هواپيماي بدون سرنشين در آژانس هاي هواپيمايي را ندارند اما در ديگر كشورها بايد قوانين محلي طي شود. حدود 100 گرم از وزن پرنده را باتري آن تشكيل مي دهد. اما يك توصيه كه سازندگان به كاربران Mavic mini دارند، كساني كه در استفاده از اين ربات هاي پرنده هنوز مبتدي هستند در فضاي بسته يا باد شديد پرواز نكنند يا از محافظ 360 درجه استفاده كنند، چرا كه اين ميني پهپاد فاقد سيستم اجتناب از موانع مي باشد. اين گارد محافظ قفسه اي در پكيج كمبو مويك ميني به مشتريان عرضه مي شود. اما گفته مي شود كه در پايه هاي لندينگ اين هليشات سنسورهايي تعبيه شده كه باعث مي شوند پرنده به راحتي فرود آيد. كوادكوپتر در حالت تاشو داراي ابعادي به طول،عرض و ارتفاع 14×8.2×5.7 سانتي متر مي باشد و هنگام پرواز يعني زماني كه بازوهاي آن باز مي شود اين ابعاد به 20x16x5.5 سانتي متر مي رسند كه افزايش نسبي در طول و عرض و اندكي كاهش ارتفاع را مشاهده مي كنيد.

 

فرستنده راديويي Mavic Mini

ريموت كنترل در نظر گرفته براي مويك ميني برخلاف خيلي از كنترلرهاي هواپيماهاي بدون سرنشين فاقد صفحه نمايش مي باشد. اما كاربران در عوض مي توانند از نمايشگر تلفن همراه خود براي مشاهده تمامي جزئيات پرواز استفاده كنند با اين شرايط كه سيستم عامل تلفن همراه از برنامه DJI Mavic Mini Fly پشتيباني كند. هولدر يا نگهدارنده گوشي به صورت دروني تعبيه شده كه هنگام بسته شدن ريموت كنترل بسيار يكپارچه مي باشد. در سمت چپ ريموت كنترل يك درگاه Micro USB براي شارژ ريموت و اتصال تلفن همراه درج شده است. اين پهپاد مويك همچنين با كابل هاي لايتنينگ ، ميكرو USB و USB-C سازگاري دارد كه امكان نصب هرگونه تلفن همراه بر روي آن امكان پذير مي باشد. در بالاي اين فرستند راديويي يك دكمه اسكرول مانند تعبيه شده كه با استفاده از آن مي توانيد زاويه دوربين را بر روي محور عمودي تا 90 درجه تغير دهيد. حداكثر برد فركانسي اين فرستنده راديويي 4 كيلومتر در حالت FCC مي باشد. از دكمه هاي اصلي اين ريموت ميتوان به ماشه L كه ضبط ويدئو را شروع مي كند و R كه براي ثبت تصاوير استفاده مي شود اشاره كرد.

 

دوربين مويك ميني

با استفاده از كوادكوپتر دوربين دار Mavic Mini فيلم هاي 2.7K با سرعت 30 فريم در ثانيه يا 1080 پيكسل و 60 فريم بر ثانيه به ثبت برسانيد. سنسور تصوير برداري CMOS1/2.3 اينج تصاوير 12 مگاپيكسلي را در طيف وسيعي از حالت ها از جمله حالت Position براي عملكرد اساسي ، حالت Sports براي پرواز با سرعت بيشتر و حالت CineSmooth به ثبت مي رساند.اين واقعيت دارد كه دوربين فاقد ويدئوهاي 2.7K 60fps مي باشد اما اگر علاقمند به تصوير برداري با رزولوشن 1080 پيكسل هستيد نرخ فريم تا 60fps بالا مي رود. كيفيت تصاوير اين اجازه را به كاربر نمي دهد كه در روزهاي روشن جزئيات زيادي از برجستگي هاي يك تصوير بيرون بياورند. بنابراين مويك ميني قرار نيست يك پهپاد رويايي براي فيلم سازان باشد اما در اندازه خود و قيمتي كه براي آن در نظر گرفته اند بسيار ايده آل مي باشد. شما همچنين مي توانيد به صورت دستي سرعت شاتر دوربين را تا 4 ثانيه و ميزان ايزوي آن را در مكان هاي مختلف تا 3200 تنظيم كنيد.

اپليكيشن DJI Fly

برنامه كنترل پرواز DJI Fly نسبت به روزهاي اول كه از آن استفاده مي كرديم بروز شده و تغيراتي را شامل شده است. هر چند برخي از عناصر اين برنامه به زبان چيني ظاهر مي شوند اما با چند بار استفاده از اين ريموت مي توانيد تمامي تنظيمات آن را فرا بگيريد و كنترل آن را به دست بگيريد. با استفاده از اين نرم افزار شما مي توانيد سه مسير از پيش برنامه ريزي شده را با فشار دادن تنها يك دكمه فرا بگيريد و تجربه يك پرواز حرفه اي را خيلي راحت تجربه كنيد. علاوه بر اين در اين برنامه مي توانيد گيمبال را بر روي دو حالت تنظيم كنيد كه عبارتند از حالت دنباله (سطح خط افق را حفظ مي كند) و حالت FPV كه منظره اي زنده از هواپيماي بدون سرنشين را به خود اختصاص مي دهد. اما اين لرزشگير باز هم پايداري فيلم ها را حفظ مي كند و اين اجازه را به كاربر مي دهد كه از پهپاد مويك ميني به عنوان يك دوربين كاملا شگفت انگيز و تثبيت شده استفاده كنند.

حالت هاي از پيش برنامه ريزي شده

Dronie: در اين حالت شما مي توانيد با زاويه 30 درجه از سطحي كه هواپيما بر روي آن قرار دارد پرواز كنيد.
Rocket: با فعال كردن اين حالت مي توانيد به صورت مستقيم و كاملا عمود از سطح تيكاف پرواز كنيد.
Circle: در اين مد پروازي هواپيما به صورت مدور پرواز به دور يك نقطه پرواز مي كند.
Helix: هليكس يكي ديگر از مدهاي پروازي از پيش تعين شده مي باشد كه بسيار حرفه اي مي باشد. در واقع با فعال كردن اين حالت كوادكوپتر پرواز خود را با دايره هاي منظم شروع مي كند و از سطح تيكاف فاصله مي گيرد.

موقعيت يابي GPS و موقعيت يابي بينايي يا Vision

اين پهپاد دي جي اي داراي دو سيستم موقعيت ياب GNSS كه متشكل از GPS و GLONASS مي باشد و سيستم موقعيت يابي Vision يا بينايي كه با استفاده از يك حسگر دقيق معين مي شود. اما سيستم مكان يابي GPS در مقابل اين سنسور ديدباني عملكرد جالبي ندارد. دقت موقعيت يابي سيستم ويژن بر روي محور عمودي 0.1 متر مي باشد در حالي كه دقت عملكرد GPS بر روي اين محور 0.5 متر مي باشد.

اتصالات و باتري

مويك ميني از طريق Wifi متصل مي شود و فيد ويدئوي زنده را به كنترلر منتقل مي كند. ريموت به تلفن شما وصل مي شود و با استفاده از رابط برنامه اين ويدئو را مي توانيد از نمايشگر تلفن همراه خود به صورت زنده مشاهده كنيد. با اتصال Mavic Mini به تلفن همراه در يك محيط با تراكم امواج راديويي در فاصله بيش از 60 متر مطمئنا تداخل به وجود مي آيد و ارتباط قطع خواهد شد. اما با استفاده از ريموت اين محدوده كنترل به طرز چشمگيري افزايش مي يابد.

هنگام اتصال كنترلر تلفن همراه شما را شارژ مي كند، باتري 2600 ميلي آمپري آن انرژي لازم براي چند ساعت استفاده مداوم را امكان پذير مي كند. باتري پروازي مويك ميني هم از نوع ليتيومي 2 سل با ولتاژ 7.2 ولت و ظرفيت 2400 ميلي آمپر مي باشد كه با يك بار شارژ آن مي توانيد حدود 30 دقيقه اين پهپاد مويك را در آسمان نگه داريد. با چند بار پرواز كاربران متوجه اين نكته مي شوند كه زمان پرواز وابسته به سرعت پرنده هم ميباشد كه در حالت اسپرت متوجه مي شويد كه سرعت بالاي پهپاد حدود چند دقيقه از مداومت شارژي باتري را تراشيده است. هر چند كاربران دوست داشتند با استفاده از شارژر USB-C براي شارژ باتري استفاده كنند اما متاسفانه از اين قابليت پشتيباني نمي كند.

خريد پهپاد Mavic mini

شايد هلي شات مويك ميني فاقد ويدئوهاي 4K باشد و دوست داشتيم كه كنترل بيشتري بر فيلم هاي ثبت شده يا يك پروفايل سينمايي داشته باشيم، يا همچنين قابليت Follow Me كه امكان رديابي شي يا خلبان را فراهم مي كرد مولتي روتور فاقد آن مي باشد، اما نبايد از كنار بعضي از قابليت هاي خوب اين محصول ساده بگذريم. در واقع مويك ميني سبك ترين و مقرون به صرفه ترين كوادكوپتر دي جي اي تا به امروز مي باشد. از نظر قابليت حمل و كارايي يك پيشرو در صنعت است. مداومت پروازي 30 دقيقه را در حالي كه 250 گرم وزن دارد ارائه مي دهد. بيشتر كوادكوپترهايي كه وزني كمتر از 250 گرم داشتن داراي مداومت شارژي كمتر از 15 دقيقه بوده اند. اما شما مشتريان عزيز مي توانيد اين محصول را از همين جا يعني نمايندگي مويك ميني خريداري كنيد. مشتريان مي توانند اين محصول را در دو نسخه معمولي و كمبو خريد كنند كه نسخه كمبو اين كوادكوپتر داراي لوازم يدكي بيشتر مي باشد كه همين عامل باعث به وجود آمدن اختلاف در قيمت آنها ميشود. پكيج كمبو نسبت به پك معمولي حدود 30 دلار گرانتر مي باشد.

مشخصات فني كوادكوپتر dji Mavic Mini

نام Mavic mini
ابعاد 14×8.2×5.7 سانتي متر در حالت تاشو
20x16x5.5 سانتي متر در حالتي كه بازوها باز باشند
كمپاني سازنده DJI
وزن 249 گرم
مواد سازنده مواد الكتريكي، فلز و پلاستيك ABS
موتور براش
موقعيت ياب جهاني GPS
دارد
سرعت
46 كيلومتر برساعت
باتري باتري 2 سل 7.2 ولت با ظرفيت 2400 ميلي آمپر
مدت زمان شارژ باطري 60 دقيقه
نحوه كنترل راديوي كنترل يا تلفن همراه
فركانس راديوي كنترل 2.4 گيگاهرتز و 5.8 گيگاهرتز با چهار كانال
زمان پرواز حدود 30 دقيقه
برد مسافتي FCC 4 كيلومتر در حالت FCC
برد مسافتي ارتفاع 500 متر
دوربين 12 مگاپيكسل با كيفيت 2.7K در فيلمبرداري
كيفيت ويدئويي
2.7K: 2720×1530 25/30fps
FHD: 1920×1080 25/30/50/60 p
گيمبال 3 محوره
ارسال تصوير دارد – تا شعاع 4 كيلومتر
سنسور ها موقعيت يابي ديدباني، تثبيت ارتفاع ، سلفي هوايي و موارد ديگر
مانيتور ندارد
حافظه ذخيره سازي 128 گيگابايت
رم دارد
IMU دارد
قابليت پرواز سه بعدي دارد
سيستم پرواز خودكار دارد
قابليت بازگشت به محل شروع پرواز دارد
ابزار درون پكيج كوادكوپتر مويك ميني، راديوي كنترل ، باتري ، جعبه شارژ باطري ، شارژر ، ملخ ها ، دفترچه راهنما و …

 

شما مي توانيد براي خريد كوادكوپتر مويك ميني به فروشگاه رسمي مويك ميني در ايران مراجعه كنيد.

كوادكوپتر دوربين دار باگز 4w

۵۶ بازديد

باگز ۴ دبليو : كوادكوپتر تاشو – پهپاد حرفه‌اي MJX

كمپاني ام جي ايكس يكي از برندهاي معروف در زمينه ساخت كوادكوپتر مي باشد كه با تكيه بر كارايي بالا و كيفيت بي نظير هميشه سعي بر اين داشته تا محصولاتي با كيفيت و مورد رضايت مشتري به بازار عرضه كند و از نمونه هاي با كيفيت اين كمپاني خانواده باگز مي باشند. اما مدل ديگر اين خانواده كه در توليدي سال ۲۰۱۹ مي باشد MJX Bugs 4W نام دارد، محصولي كه با طراحي مشابه به محصولات دي جي آي نظير كوادكوپتر اسپارك و غيره به بازار عرضه شد. اين هواپيماي بدون سرنشين ام جي ايكس داراي زمان پرواز ۲۰ دقيقه ، برد مسافتي ۲ كيلومتر ، سنسور موقعيت ياب التراسونيك و دوربين با كيفيت مي باشد. در ادامه به بررسي كلي اين محصول و تمامي امكانات آن خواهم پرداخت، با من از سايما استور همراه باشيد.

ظهور طراحي تاشو در محصولات باگز با ساخت هلي شات Bugs 4W

هلي شات باگز ۴ دبليو ظهور طراحي تاشو در محصولات باگز و در واقع كمپاني MJX ميباشد، كه با بكارگيري از بال هاي توشا سعي كرده تا اين هواپيماي  درون خود را بسيار حرفه اي طراحي كند. با اندكي توجه به اين پرنده هدايت پذير مي توان گفت شباهت فراواني با كوادكوپتر دوربين دار SJRC F11 محصول كمپاني اس جي دارد. اما يكي از قابليت هاي مهم مولتي روتور باگز بهرمندي از يك موقعيت ياب جهاني GPS مي باشد كه امكان رديابي سوژه و بازگشت دقيق كوادكوپتر به خانه را فراهم مي آورد. براي اين پرنده باگز از سنسوهاري موقعيت ياب نوري و التراسونيك در نظر گرفته تا تجربه يك پرواز امن و حرفه اي را براي كاربران ميسر بسازد. موتورهاي كوادكوپتر Bugs 4W از نوع براشلس بوده كه با اسپيدهاي كنترل ۴ in 1 ESC تعادل پرنده را حفظ خواهد كرد. كمپاني در ساخت اين مولتي روتور از مواد مرغوب ABS و فلايت كنترل حرفه اي در نظر گرفته است. اين فلايت كنترل امكانات زيادي نظير موقيعت ياب دقيق براي بازگشت به خانه ، دنبال كردن سوژه ، پرواز بر روي مسير دلخواه و غيره از مواردي هستند كه با استفاده از اين فلايت كنترل مي توانيد آنها را فرا بگيريد. سنسورهاي التراسونيك با دسترسي به فشارسنج هاي پيشرفته پرنده را در ارتفاع دلخواه شما به صورت ثابت نگه مي دارد. اين پهباد ساخت ۲۰۱۹ كمپاني ام جي ايكس مي باشد كه گويي همت به رقابت با برندهايي نظير كوادكوپتر DJI و غيره دارد. باگز ۴ دبليو در ابعادي به طول و عرض ۴۲×۴۲ سانتي متر تعبيه شده و ۶۳۰ گرم وزن كلي آن مي باشد.

فيلم برداري پيشرفته با كيفيت ۲K هلي شات باگز ۴ دبليو

دوربين در نظر گرفته براي اين مولتي روتور فيلم برداري داراي سنسور CMOS با كيفيت ۲K در فيلم برداري مي باشد. كيفيت تصوير برداري اين دوربين ۱۲ مگاپيكسل و بسيار عالي بوده كه با سرعت ۳۰ فريم بر ثانيه تصوير برداري مي كند. دوربين همچنين قادر به ضبط ويدئوهايي با سرعت ۲۰ فريم بر ثانيه مي باشد. كاربران مي توانند از طريق فركانس ۵٫۸G ويدئوهاي ثبت شده را بدون افت كيفيت از حداكثر فاصله ۷۰۰ متر به صورت لحظه اي مشاهده كنند. دوربين بر روي يك مانت تثبيت كننده تك محور تعبيه شده كه باعث مي شود تا فيلم ها و تصاوير ثبت شده با آن وضوح مناسبي داشته باشند.

  • گيمبال تك محوره براي ثبات ويدئو و تصاوير

همانطور كه در بالا هم بيان كرده ام دوربين باگز ۴ دبليو بر روي يك لرزشگير تك محوره نصب شده و تمامي لرزش هاي حاصل از حركت كوادكوپتر را بر روي محور افقي غيرفعال خواهد كرد. اين گيمبال امكان چرخش زاويه دوربين را بر روي محور افقي از -۹۰ تا ۰ درجه ميسر مي سازد.

  • MJX Bugs 4W داراي موقعيت ياب ماهواره اي GPS

كوادكوپتر باگز ۴W داراي مكان ياب پيشرفته مي باشد كه امكان يك پرواز حرفه اي را فراهم مي آورد. كاربران با استفاده از اين قابليت مي توانند هواپيماي بدون سرنشين خود را به صورت ايمن به خانه بازگردانند. اين مكان ياب هنگام بازگشت اتوماتيك به صورت هوشمندانه عمل كرده و با حفظ ارتفاع پرنده از سطح زمين از برخورد آن با موانعي نظير درختان ، وسايل نقليه و ساير موارد جلوگيري مي كند. اما اين بازگشت اتوماتيك به سه دليل ممكن صورت مي گيرد كه از مهمترين آنها مي توان به كاهش ظرفيت باتري اشاره كرد. با رو به اتمام بودن شارژ باتري سيستم كنترل پرواز به خلبان هشدار داده تا پرنده خود را به محل پرواز بازگرداند و در صورت عدم توجه خلبان فلايت كنترل باگز ۴ دبليو به صورت اتوماتيك اين امر را فرا مي گيرد. اما هنگام پروزا ممكن است در سيگنال هاي پروازي تداخل به وجود آمده كه باعث مي شود پرنده از محدوده قابل كنترل خارج شده و منجر به سقوط آن شود كه در اين صورت باز هم سيستم مكان ياب موقعيت تيكاف پرنده را فراخواني كرده و نسبت به بازگشت اتوماتيك آن اقدام مي كند. سومين موردي كه شما مي توانيد از سيستم موقعيت ياب براي لندينگ پهپاد استفاده كنيد به صورت دلخواه مي باشد كه با فشردن دكمه RTH از روي كنترل از راه دور كوادكوپتر ميسر مي شود.

  • سنسور Optical Flow Positioning براي موقعيت يابي نوري و حفظ ارتفاع هاور

از آنجا كه Bugs 4W يك درون فيلم برداري مي باشد كوچكترين لرزش بر كيفيت فيلمبرداري و تصوير برداري آن تاثير گذار خواهد بود. سنسور Optical Flow از نوع حسگر هاي نوري بوده و در زير پرنده تعبيه شده تا تعادل پرنده را حفظ كند و آن را به صورت شناور در آسمان نگه دارد. اما وجود مشكلاتي نظير باد شديد باعث مي شود كه در عملكرد فشارسنج ها اختلال به وجود آمده و تعادل پرنده از دست كاربر خارج شود، كه در چنين شرايطي چشم ديدباني تعبيه شده در زير مولتي روتور كوچكترين جابجايي ها را تشخيص داده و در لحظه اين نابساماني به وجود آمده را بر طرف مي سازد.

  • دنبال كردن سوژه به صورت اتوماتيك

هنگام فيلم برداري با كوادكوپتر دوربين دار Bugs 4W نگران گم كردن سوژه خود نباشيد، با فعال كردن قابليت Follow Me به پرنده باگز دستور دهيد تا به صورت اتوماتيك سوژه يا مكان مورد نظر شما را پوشش دهد و ويدئوهايي پيشرفته و مناسب تهيه كند. با اين قابليت هنگام پياده روي نياز به هدايت پرنده براي دنبال كردن خود نداريد چرا كه با فعال كردن مد Follow Me پرنده به صورت هوشمندانه شما را تعقيب مي كند.

  • ريمو كنترل ۲٫۴ گيگاهرتر با حداكثر برد ۲ كيلومتر

ريموت كنترلر اين كواد باگز همانند خود محصول به صورت حرفه اي و مشابه ريموت هاي دي جي اي ساخته شده است. در وسط اين فرستنده راديويي يك نمايشگر LCD تعبيه شده كه اطلاعاتي نظير طول عمر باتري ، موقعيت و قدرت سيگنال و ارتفاع پرنده را براي كاربران گزارش مي دهد. ريموت داراي فركانس راديويي ۵٫۸GHZ بوده كه باعث مي شود تا شما بتوانيد ويدئوها و تصاوير گرفته شده را به صورت زنده با كيفيت مناسب از طريق نمايشگر تلفن همراه يا تبلت خود مشاهده كنيد. اين ريموت همچنين داراي يك فك نگهدارنده موبايل و تبلت بوده كه از تمامي اسمارتفون هاي معتبر پشتيباني مي كند.

  • مد پروازي Point of Interest يا حركت مدور به دور سوژه

يكي ديگر از قابليت هاي پروازي اين كوادكوپتر دوربين دار ام جي ايكس حركت هاي دايره وار به دور سوژه مي باشد. براي تحقق اين مهم ويژگي Point of Interest را در برنامه كنترل پرواز فعال كرده و با انتخاب شعاع دايره ها و نقطه مورد نظر به صورت مدور به دور آن بچرخيد و فيلم هاي حرفه اي تهيه كنيد.

  • قابليت TapFly براي پرواز بر روي مسير دلخواه

اين ويژگي مناسب كاربران مبتدي بوده و حرفه اي كاران براي راحتي كار خود مي توانند از اين مد پروازي استفاده كنند. از برنامه كنترل پرواز BUGS GO اين مورد را فعال كرده سپس با لمس نمايشگر نقاطي كه مي خواهيد به طرف آنها پرواز داشته باشيد را مشخص كنيد و بعد از انتخاب اين نقاط شاهده پرواز اتوماتيك Mjx Bugs 4W بر روي مسير دلخواه خود خواهيد بود.

  • باتري ماژولار و هوشمندانه كوادكوپتر دوربين دار باگز ۴ دبليو

باتري در نظر گرفته براي اين مولتي روتور باگز از نوع ليتيومي با ظرفيت ۳۴۰۰ ميلي آمپر و توانايي توليد ۷٫۶ ولت انرژي را دارد. مداومت شارژي اين باتري حدود ۲۰ دقيقه مي باشد كه با كاهش شارژ خود به خلبان هشدار مي دهد تا هواپيماي بدون سرنشين خود را در كوتاه ترين زمان به خانه بازگرداند. باتري داراي قاب ماژولار بوده و به صورت خشابي در جايگاه مخصوص خود نصب مي شود.

  • پرواز بدون سر يا Headless Mode

خلبانان مبتدي به خاطر عدم تجربه كافي در هدايت كردن كوادكوپتر مي توانند با فعال كردن قابليت هدلس مود پروازي ايمن تر را تجربه كنند. در واقع با فعال كردن اين قابليت جهت گيري كوادكوپتر نسبت به فرستنده تعيين مي شود.

موتورهاي براشلس با راندمان بالا

قلب تپنده اين پرنده از نوع براشلس سايز ۱۸۰۶ با قدرت ۱۸۰۰KV مي باشد و راندمان مناسبي براي به حركت در آوردن اين پهپاد ۶۳۰ گرمي توليد خواهد كرد. ESC هاي ۴ اينج مسئول كنترل راندمان اين روتورها مي باشند.

اپليكيشن كنترل پرواز BUGS GO

همانطور كه در بالا هم بيان كرده ام براي فراگيري قابليت هايي نظير تعقيب سوژه و حركت بر روي مسير دلخواه بايد از برنامه كنترل پرواز BUGS GO استفاده كنيد. اين برنامه قابل نصب بر روي اسمارتفون هاي اندرويد و ايوس مي باشد و اين اجازه را به كاربر داده تا تصاوير و ويدئوهاي ضبط شده را با كيفيت مناسب از نمايشگر گوشي خود مشاهده كنند و همچنين تمامي تنظيمات و دستورهاي لازم را از طريق اين اپليكيشن بر روي مولتي روتور اعمال كنند.

سايما استور بهترين نمايندگي براي خريد MJX Bugs 4W

اكنون شما مشتريان عزيز اگر علاقمند به خريد اين محصول از كمپاني ام جي ايكس مي باشيد مي توانيد هم اكنون از همين فروشگاه نسبت به خريد اين هلي شات اقدام كنيد. تمامي بيانات و بررسي هاي اعلام شده از اين محصول توسط كادر متخصص فروشگاه سايما تست شده و از سلامت محصول اطمينان كامل را داريم. اميدوارم كه با مشاهده اين بررسي بتوانيد پهپاد مورد علاقه خود را خريداري كنيد.

بررسي و خريد كوادكوپتر فانتوم 4 اسپكترال DJI P4 MultiSpectral

۶۸ بازديد

بررسي اجمالي كوادكوپتر كشاورزي فانتوم ۴ مالتي اسپكترال : تحولي در كشاورزي مدرن

شركت چيني دي جي آي كه در زمينه ساخت ربات هاي پرنده يا هواپيماهاي بدون سرنشين اقدامات بسيار مفيدي ارائه داده و توانسته در زمينه فيلم برداري و تصوير برداري محصولاتي نظير كوادكوپتر صنعتي ماتريس ، كوادكوپتر دوربين دار اينسپاير ، فانتوم و مويك را روانه بازار كند. اما بعد از اين همه افتخاري كه در زمينه ساخت تجهيزات فيلم بردراي نصيب اين كمپاني شده اكنون فعاليت هاي خود را در عرصه ساخت پهپادهاي كشاورزي با ساخت كوادكوپتر DJI P4 MultiSpectral ادامه داد. هنوز چند روزي از معرفي پهپاد سمپاش آگراس تي ۱۶ نگذشت كه كمپاني ديگر كوادكوپتر كشاورزي خود يعني پي ۴ مالتي اسپكترال را به طور رسمي خدمت كاربران معرفي كرد. اين محصول داراي دوربين ۶ گانه متشكل از ۱ سنسور ۲ مگاپيكسل RGB و ۵ سنسور ديگر با طيف هاي مختلف آبي ، قرمز ، سبز ، لبه قرمز و مادون قرمز مي باشد. اين هلي شات براي تحقيق و نظارت بر مزارع كشاورزي و گياهان انفرادي بسيار ايده آل عمل مي كند و باعث مي شود تا محيط بانان ، كشاورزان و غيره بتوانند از فاصله دور بر محصولات خود نظارت كرده و از اكوسيستم و مزارع خود به خوبي نظارت كنند.

طراحي پويا براي انجام عمليات گسترده

نحوه ساخت اين كوادكوپتر بسيار شبيه به هلي شات فانتوم مي باشد محصولاتي كه از دوربين هايي با مگاپيكسل بالا بهره مي برند و از همين رو به پي ۴ مالتي اسپكترال نيز فانتوم ۴ مالتي اسپكترال هم گفته مي شوند. اما اين نكته را خدمت شما عرض كنم كه اين محصول از سري فانتوم نمي باشد چرا كه دوربين در نظر گرفته براي آن مگاپيكسل بالايي ندارد و علاوه بر اين DJI P4 MultiSpectral از دسته كوادكوپترهاي كشاورزي دي جي اي مي باشد. تمامي لنزهاي اين دوربين بر روي يك پلتفرم به صورت ثابت قرار گرفته اند. اين پلتفرم با استفاده از يك مانت تثبيت كننده تمامي لرزش هاي كوادكوپتر را خنثي مي كند و در نتيجه تصاويري شفاف و بسيار واضح به ثبت مي رساند. قاب پرنده از مواد ABS ساخته شده كه مقاومت بالايي هنگام برخورد با موانع دارد و باعث مي شود تا هنگام برخورد و كرش به خوبي از بورد مركزي هلي شات محافظت كند. وزن كلي اين پرنده حدود ۱۴۹۰ گرم مي باشد.

سيستم تصوير برداري چند طيفي

دوربين پهپاد پي ۴ از نوع ۶ وجهي با يك سنسور RGB براي تصوير برداري از نور مرئي و چند سنسور ديگر با طيف هاي مختلف مي باشد. ديگر سنسورهاي اين دوربين شامل طيف آبي ، قرمز ، سبز ، لبه قرمز و مادون قرمز مي باشند كه دامنه طيفي آنها به ترتيب قبلي ۴۵۰ ، ۵۶۰ ، ۶۵۰ ، ۷۳۰ ، ۸۴۰ نانومتر مي باشد. اين دوربين ها در طول ماموريت با ثبت تصاوير و ويدئوهاي حرفه اي مي توانند اطلاعاتي نظير نوع خاك ، پوشش گياهي و وضعيت آب را در اختيار متخصصان قرار دهند. تمامي اين لنزها از ديافراگم F2.2 بهره مي برند و داراي ميدان ديد ۶۲٫۷ درجه مي باشند. علاوه بر اين شما مي توانيد زاويه ديد دوربين را در محدوده °۹۰- تا °۳۰+ با استفاده از ريموت كنترل تنظيم كنيد. فاصله كانوني لنزهاي دوربين ۵٫۷۴ ميلي متر بوده و داراي فوكوس بي نهايت بر روي سوژه مي باشد. رنج ايزوي دوربين از ۲۰۰ تا ۸۰۰ مي باشد و از فرمت JPG براي سنسور RGB و TIF براي سنسورهاي تك رنگ به كار گرفته است.

موقعيت ياب ماهواره اي GNSS به همراه RTK

كوادكوپتر DJI P4 Multispectral داراي مكان ياب ماهواره اي GNSS مي باشد كه قادر به دريافت اطلاعات مكاني از تمامي ماهواره اي GPS ، GLONASS و غيره مي باشد. اما قطعه RTK نصب شده بر روي پرنده اين اطلاعات مكاني را به صورت لحظه اي با درصد خطاي سانتيمتري در اختيار خلبان قرار مي دهد تا بتواند هواپيماي بدون سرنشين پي ۴ مالتي اسپكترال را براي رسيدن به موقعيت دلخواه خود هدايت كند.

باتري ليتيومي براي ۲۷ دقيقه پرواز مداوم

كمپاني براي پي ۴ مالتي اسپكترال از منبع تغذيه ليتيومي با ظرفيت ۵۸۷۰ ميلي آمپر و توليد ولتاژ ۱۵٫۲ ولت به كار گرفته است. شما مي توانيد با يك بار شارژ كامل اين باتري حدود ۲۷ دقيقه هلي شات پي ۴ را در آسمان براي تصوير برداري و انجام تحقيقات نگه داريد. باتري از نوع ۴ سل بوده و ۴۶۸ گرم وزن آن مي باشد. هاب شارژر در نظر گرفته براي اين مولتي روتور مدل در نظر گرفته براي هلي شات فانتوم ۴ مي باشد كه با توليد ولتاژ ۱۵٫۷ ولت مي تواند همزمان چند باتري را به شارژ برساند.

فرستنده راديويي با تكنولوژي OcuSynce

كنترل پهپاد DJI P4 MultiSpectral با استفاده از يك فرستنده راديويي و تكنولوژي OcuSynce در محدوده اي به شعاع ۷ كيلومتر ميسر مي باشد. اين ريموت كنترل با استفاده از فركانس ۲٫۴ گيگاهرتز به خوبي دستورات شما را به بورد مركزي منتقل مي كند تا بتوانيد در لحظه هواپيماي بدون سرنشين خود را براي رفتن به محدوده موردنظر هدايت كنيد. شما مي توانيد تمامي اطلاعات پروازي اين پرنده را با استفاده از برنامه DJI GO بر روي نمايشگر مانيتور، يا تبلت و اسمارتفون خود مشاهده كنيد. در قسمت بالايي اين كنترل از راه دور هولدر مخصوص تلفن همراه يا مانيتور نصب شده است. منبع تغذيه اين ريموت يك باتري ليتيومي ۶۰۰۰ مي باشد كه با يك بار شارژ ساعت ها كار كردن با آن را فراهم مي كند.

سنسور ويزيون براي اسكن كردن سطح ارتفاع

براي پرنده از يك سنسور ديدباني در نظر گرفته اند كه با استفاده از آن مي توانيد نظارت دقيقي بر سطح زير مولتي روتور داشته باشيد و ارتفاع آن را در موقعيت دلخواه خود حفظ كنيد. هنگامي كه RTK غيرفعال باشد خلبان ميتواند از سنسور ويژن براي دقت بالا در حفظ ارتفاع خود استفاده كند.

سنسور نور خورشيد براي ثبت داده هاي دقيق

DJI P4 MultiSpectral از يك سنسور با توليد طيف گسترده در بالاي خود بهره مي برد كه دقت جمع آوري داده ها را در تمام طول روز به حداكثر مي رساند. اين داده ها هنگام جمع آوري با داده هاي پردازش شده به دقيق ترين نتايج NDVI يا نرمال سازي پوشش گياهي كمك مي كند.

خريد كوادكوپتر پي ۴ مالتي اسپكترال

با استفاده از برنامه GS PRO مخصوص ماموريت هاي كشاورزي عمليات خود را به صورت پيشرفته برنامه ريزي كنيد و از فاصله دور ناآرامي هاي موجود در هر محدوده از مزارع خود و محيط زيست را شناسايي كنيد. شما مشتريان عزيز مي توانيد اين هلي شات دي جي آي Phantom 4 Specteral را از همين فروشگاه با قيمت مناسب تهيه و خريداري كنيد. سايما استور مركزي معتبر براي خريد كوادكوپتر و تهيه قطعات جانبي كوادكوپتر در ايران مي باشد.

هلي شات مويك ميني - قيمت و خريد

۶۳ بازديد

كمپاني دي جي آي كه به خاطر پهپادهاي پيشرفته آوازه بسياري پيدا كرده در اين اواخر با ساخت دوربين اوزمو اكشن نوآوري هاي زميني آن بر نوآوري هاي هوايي غلبه كرده بود. اما با خبر داغ و شايعات مربوط به مويك ميني اين وضعيت تغير كرده است. پرنده DJI Mavic Mini از ديگر محصولات خانواده مويك مي باشد كه از طراحي تاشو و قابل حمل بهره مي برد. از ظاهر اين محصول بر مي آيد كه مي توان آن را جايگزيني مناسب براي كوادكوپتر دوربين دار مويك اير يا DJI Spark دانست.

مويك ميني يك همراه خلاق و با اطمينان است كه لحظات شاد شما را به صورت حرفه اي ثبت مي كند. دوربين با كيفيت ، ويدئوهاي شفاف با لرزشگير سه محوره ، قابليت باز و بسته كردن بازوها و غيره همگي از ويژگي هاي خوب اين مولتي روتور مي باشند كه آوازه اين محصول را دوچندان كرده است.

نمايشگر ويديو
00:00
    
02:57

طراحي تاشو با قابليت نصب گاردهاي محافظ

در ساخت اين كوادكوپتر دوربين دار از مواد مستحكم و ضد ضربه در نظر گرفته اند كه باعث استحكام پرنده در برخورد با موانع مي شود. بازوهاي جمع شونده اين امكان را به كاربران داده تا بعد از پرواز پهپاد را جمع كرده و در يك فضاي كوچك حمل و نگهداري كنند. مهمترين ويژگي ظاهري Mavic Mini مي تواند ابعاد و وزن پايين آن باشد. اين مولتي روتور در حالت تاشو داراي ابعاد ۱۴×۸٫۲×۵٫۷ سانتيمتر طول ، عرض و ارتفاع مي باشند كه در حالتي كه بازوهاي پرنده باز باشند اين ابعاد به حداكثر ۲۴٫۵x29x5.5 سانتيمتر خواهند رسيد. وزن اين هليشات هم برابر با ۲۴۹ گرم مي باشد كه بسيار سبك بوده و در عين حال مي تواند با يك باتري ضعيف تر زمان بيشتري را پرواز داشته باشد. براي محافظت از ملخ ها گاردهاي محافظ ۳۶۰ درجه در نظر گرفته شد كه ايمني پرنده را حفظ خواهد كرد. وسايل ماژولاري كه بر روي اين كوادروتور نصب ميكنيد بايد كمتر از ۳۰ گرم باشند در غير اين صورت بر زمان پرواز و شرايط كنترل آن تاثير فراواني خواهند داشت.

دوربين ۱۲ مگاپيكسل با ويدئوهاي ۲٫۷K

دوربين در نظر گرفته شده براي مويك ميني داراي سنسور تصوير برداري CMOS 1/2.3 مي باشد كه وضوح تصاوير ثبت شده با اين دوربين برابر با ۱۲ مگاپيكسل مي باشد. اين دوربين همچنين توانايي تهيه ويدئوهايي با رزولوشن ۲٫۷K را دارد كه براي فيلم برداري از مراسمات ، جشن ها و استفاده در آتليه ها عروسي مناسب مي باشد. لنزهاي تصوير برداري اين دوربين داراي فاصله كانوني ۳۵ ميلي متر مي باشد و فوكوس آن از ۱ متر تا بي نهايت مي باشد. ميزان نورپردازي اين دوربين براي فيلم ها به صورت اتوماتيك از ۱۰۰ تا ۱۶۰۰ مي باشد و براي تصاوير به صورت دستي در محدوده ۱۰۰ تا ۳۲۰۰ قابل تنظيم مي باشد. اين لنز تصوير برداري داراي ديافراگم F2.8 بوده كه زاويه ديد ۸۳ درجه اي ايجاد مي كند. اين دوربين قادر است ويدئوهايي با رزولوشن ۲٫۷K 2720×۱۵۳۰ پيكسل با سرعت ۲۵ تا ۳۰ فريم بر ثانيه به ثبت برساند. دوربين پهپاد Mavic Mini داراي بيت ريت ۴۰ مگابايت بر ثانيه مي باشد و با فرمت JPG و MP4 تصاوير و فيلم هاي ضبط شده را ثبت مي كند.

گيمبال سه محوره براي تهيه ويدئوهاي شفاف

دوربين مويك ميني بر روي يك مانت لرزشگير سه محوره نصب شده كه علاوه بر خنثي كردن اثرات لرزش هواپيما بر روي فيلم ها و عكس ها اين اجازه را به كاربر مي دهد تا بتواند از فاصله دور زاويه دوربين را تغير داده و مانور دقيقتري بر صحنه مورد نظر خود داشته باشد.

دريافت لحظه اي تصاوير و فيلم ها تا فاصله ۴ كيلومتر

عكاسان براي مشاهده لحظه اي فيلم هاي ثبت شده با دوربين و نظارت بر نحوه فيلم برداري مي توانند با استفاده از فركانس ۵٫۸GHZ تمامي فيلم ها و تصاوير گرفته شده با دوربين را از فاصله ۴ كيلومتر به صورت زنده با كيفيت ۷۲۰ پيكسل و سرعت ۳۰ فريم بر ثانيه مشاهده كنند.

تثبيت ارتفاع با سنسوز Vision

براي تثبيت ارتفاع كمپاني از يك سنسور ديدباني يا vision در نظر گرفته كه با استفاده از آن مي توان پرنده را به صورت شناور در آسمان نگه داشت. با اين قابليت عكاسان مي توانند با ساكن كردن كواد كوپتر در ارتفاع دلخواه ويدئوهاي شفاف تري به ثبت برسانند.

مكان ياب ماهواره اي GNSS

كمپاني دي جي اي با قرار دادن دو سيستم مكان ياب GPS به همراه GLONASS سعي كرده تا دقيق ترين داده هاي مكاني را براي فرود امن و دنبال كردن اتوماتيك سوژه در اختيار بورد مركزي كوادكوپتر قرار دهد. اين دو موقعيت قطعه قادر به دريافت اطلاعات مكاني از دو ماهواره معروف جهاني هستند كه با دقت بالا مختصات محل تيكاف و مسير پرواز را براي شرايط ضروري ثبت مي كند. با خارج شدن هواپيماي مويك ميني از محدوده كنترل GPS به صورت اتوماتيك آن را به دسترس خلبان و ريموت كنترل بر مي گرداند و در واقع از گم شدن آن جلوگيري مي كند.

باتري ليتيومي با ظرفيت ۲۴۰۰ ميلي آمپر

باتري در نظر گرفته براي DJI Mavic Mini از نوع ليپو ۲ سل با ظرفيت ۲۴۰۰ ميلي آمپر و ولتاژ ۷٫۲ ولت مي باشد. زمان پروازي كه اين باتري با يك بار شارژ كامل ارائه مي دهد حدود ۳۰ دقيقه مي باشد. البته بر روي اين پرنده يك باتري ۱۱۰۰ ميلي آمپر هم مي توان قرار داد كه زمان پرواز كمتري را ارائه مي دهد.

برنامه DJI Fly

اپليكيشن DJI Fly يك تجربه كاربري ساده و شهودي را ارائه مي دهد، با استفاده از اين برنامه و چند ضربه عكس هاي سينمايي تهيه كنيد. اين برنامه همچنين داراي آموزش پرواز مي باشد و به شما كمك مي كند تا پروازي ايمن را شروع كنيد. برنامه DJI Fly همچنين داراي الگوهاي ويرايشي مي باشد كه با يك اشاره هر لحظه را به يك ويدئوي رسانه اي تبديل مي كند.

مدهاي پروازي حرفه اي

كوادكوپتر Mavic mini به ۴ حالت ممكن پرواز خود را شروع مي كند، كه عبارتند از:

Dronie: در اين  حالت كوادكوپتر با زاويه ۳۰ درجه نسبت به سطح زمين پرواز مي كند و ساده ترين روش براي شروع پرواز مي باشد.

Rocket: با فعال كردن اين حالت كوادكوپتر به صورت مستقيم و كاملا عمود از سطح تيكاف خود جدا شده و به سمت بالا پرواز مي كند.

Circle: در اين حالت پرنده به صورت دايره وار به دور يك نقطه مي چرخد كه در نتيجه فيلم هاي بسيار حرفه اي و هيجان انگيز به ثبت مي رساند.

Helix: اين حالت پروازي تفاوت چنداني با پرواز مدور به دور سوژه ندارد. تنها تفاوت اين دو مد پروازي افزايش شعاع دايره ها به مرور زمان در حالت Helix مي باشد.

يافتن نقاط هوايي محبوب با برنامه DJI Fly

خلبان مي  تواند با استفاده از پهپاد مويك ميني نقاط هوايي محبوب خود را كشف كرده و با ثبت مختصات مكاني آنها هر بار كه خواست به آن مختصات رفته و فيلم هاي ديدني از آن منظره ها تهيه كند.

خريد Mavic Mini از فروشگاه سايما استور

مشتريان و علاقمندن كوادكوپتر دوربين دار مويك ميني مي توانند اين محصول را از همين فروشگاه يعني سايما استور نمايندگي خريد انواع پهپاد دوربين دار ، حرفه اي و اسباب بازي با قيمت مناسب خريداري كنند.

مشخصات و قيمت خريد كوادكوپتر اسكاي ديو

۶۲ بازديد

بررسي هلي شات پيشرفته اسكاي ديو 2 – Skydio 2

كمپاني اسكاي ديو يكي از پيشرفته ترين پهپادهاي دوربين دار با عنوان Skydio 2 را در اواخر سال 2019 به بازار عرضه كرده كه قابليت هاي پيشرفته اي در بر دارد. اما از مهمترين ويژگي هاي اين مولتي روتور مي توان به دوربين HDR با كيفيت 4K و 60 فريم بر ثانيه، خودمختار در سرعت، مداومت پروازي 23 دقيقه و برد پروازي 3.5 كيلومتر اشاره كرد. كمپاني از قلب پردازنده اين محصول تمجيد كرده كه قادر به پردازش بيش از يك تريليون عمليات در ثانيه مي باشد. در قلب اسكاي ديو سيستم محاسباتي AI تعبيه شده كه خطاهاي داخلي را بررسي كرده و از بروز هرگونه مشكل خودداري مي كند. اسكايديو مي گويد اين نخستين هواپيماي بدون سرنشين است كه به اندازه كافي ايمن است در ضمن كمپاني قبول كرده كه در صورتي كه كاربران طبق دستورالعمل هايي نظير (عدم پرواز در شب، مه، شرايط باراني و باد شديد) از اين محصول استفاده كنند ضمانت آن را برعهده بگيرد. بسياري اين كوادكوپتر را قابل مقايسه با محصولات كمپاني دي جي اي دانستند با اين شرايط كه اسكاي ديو حتي مي تواند ايمن تر از فانتوم يا محصولات ديگر اين كمپاني باشد.

 

طراحي مناسب براي حمل آسان

نسخه اصلي اسكاي ديو خيلي بزرگ بوده و هنگام حمل آن كاربران با مشكل روبرو مي شدند. اما Skydio 2 با كاهش ابعادي كه داشته بسيار قابل حمل مي باشد و كاربران مي توانند در هر مكاني از آن استفاده كنند. روتورهاي اين پرنده به طور خاصي قرار گرفته اند كه دو عدد رو به پايين و دو عدد رو به بالا قرار گرفته اند. قاب آلياژ منيزيم در نظر گرفته براي اين پهپاد استحكام بالايي در برابر ضربات دارد. اين كوادكوپتر دوربين دار نسبت به مدل قبلي 50 درصد كوچكتر، 50 درصد سبكتر و 50 درصد صداي آن كاهش يافته است. همچنين شما مي توانيد حدود 23 دقيقه با آن پرواز داشته باشيد كه باز هم كاهش 45 درصدي نسبت به مدل قبلي خود را دارد. وزن اين پرنده به همراه باتري پرواز حدود 775 گرم مي باشد و در ابعادي به طول، عرض و ارتفاع 22.3×27.3×7.4 سانتي متر ساخته شده است. البته در حالتي كه باتري را از پهپاد خارج كنيد ارتفاع آن تا 4.3 سانتي متر كاهش مي يابد. اسكاي ديو 2 علاوه بر اينكه داراي 6 عدد دوربين سوني 4k براي بهبود پيمايش، فيلم و عكس مي باشد اين اجازه را به شما مي دهد تا از بين دو ريموت اختياري نمونه مورد نظر خود را انتخاب كرده و تا فاصله 3.5 كيلومتر اين پرنده را پرواز دهيد. اين كوادكوپتر همچنين داراي سرعت جادو و بسيار خيره كننده مي باشد كه با سرعت 58 كيلومتر بر ساعت مسير را مي پيمايد. اسپيدهاي كنترل به كار گرفته براي اسكايديو دو اين اطمينان را به كاربران خواهند داد كه هنگام كرش موتورها را متوقف كرده و ايمني محصول را حفظ كنند.

ثبت فيلم هاي 4K با 60 فريم در ثانيه

هليشات Skydio 2 مجهز به 6 دوربين سوني HDR با كيفيت 4K و سرعت 60 فريم بر ثانيه مي باشد كه مانور بهتري بر محيط اطراف خواهند داشت. اين كوادكوپتر با استفاده از 6 سنسور رنگي و نماي ديد 200 درجه مي تواند داده هاي تصويري گسترده اي به ثبت برساند. دوربين اوليه پهپاد بر روي يك مانت لرزشگير سه محوره تعبيه شده كه تمامي لرزش هاي حاصل از حركت كواد كوپتر اسكاي ديو 2 را كاهش مي دهد. اين سنسور تصوير برداري از نوع CMOS 1/2.3 با پيكسل هاي موثر 12.3 مي باشد. لنزهاي در نظر گرفته داراي ديافراگم F2.8 با فاصله كانوني 20 ميلي متر مي باشند كه معادل قاب آنها 35 ميليمتر مي باشد. محدوده ايزو دوربين براي تصاوير و فيلم ها برابر 100 تا 3200 مي باشد. پردازنده تصاوير از نوع Qualcomm QCS605 مي باشد و از يك پردازنده 64 بيت هشت هسته اي كريو براي اين دوربين هم در نظر گرفته اند. بيت ريت اين دوربين 100 مگابايت بر ثانيه مي باشد و از فرمت هاي MPEG4 براي ويدئوها و JPG و DNG (RAW) براي ثبت تصاوير استفاده مي كند. كاربران همچنين مي توانند ويدئوهاي ثبت شده با دوربين را به صورت لايو يا زنده با كيفيت 720 پيكسل مشاهده كنند.

سيستم اجتناب از موانع براي حفظ ايمني

Skydio 2 مجهز به تكنولوژي اجتناب از موانع بسيار پيشرفته مي باشد كه فراتر از پهپادهاي دي جي اي نظير مويك، فانتوم و غيره عمل خواهد كرد. به عنوان مثال هلي شات Mavic با تشخيص موانع در نزديكي آنها ساكن مي شود اما اسكاي ديو 2 از كنار آنها عبور كرده و مسير صحيح براي بازگشت به خانه را پيدا خواهد كرد. كمپاني ادعا مي كند كه دوربين هاي سوني از سنسور CMOS 1/2.3 اينج بهره مي برند كه داراي كيفيت تصوير برداري 12 مگاپيكسل و بيت ريت 100 مگابايت مي باشند. دوربين هاي رنگي و تعبيه شده در اطراف اين كوادكوپتر تصاوير سه بعدي از محيط اطراف به ثبت مي رسانند و در لحظه با پردازش سريع مسير صحيح براي حركت كوادكوپتر انتخاب مي شود.

باتري ليتيومي با زمان پرواز 23 دقيقه

باتري پروازي كوادكوپتر از نوع ليتيومي با ظرفيت 4280 ميلي آمپر و قدرت توليد ولتاژ 11.4 ولت مي باشد. اين باتري حدود 286 گرم وزن دارد يعني حدود يك سوم از وزن پهپاد را تشكيل مي دهد. اين باتري در ابعاد 6.4x12x3.8 سانتي متر ساخته شده است. كاربران با يك بار شارژ اين باتري مي مي توانند حدود 23 دقيقه پرواز مداوم داشته باشند.

ريموت كنترل تاشو براي كنترل اسكاي ديو 2

براي هدايت اسكايديو 2 كاربران مي توانند از ريموت اصلي اين كوادكوپتر استفاده كنند كه به صورت تاشو مي باشد و حدود 380 گرم وزن آن مي باشد. در غير اين صورت براي كنترل پرنده بايد از تلفن همراه خود استفاده كنيد كه محدوده قابل كنترل با تلفن همراه 200 متر مي باشد اما با استفاده از اين ريموت خوش ساخت و دست مي توانيد تا فاصله 3.5 كيلومتر Skydio 2 را پرواز دهيد.

دنبال كردن سوژه مورد نظر

براي دنبال كردن يك سوژه كافيست به كوادكوپتر دستور دهيد تا به صورت اتوماتيك سوژه يا خود شما را دنبال كند. در طول مسير پرنده به صورت هوشمندانه شما را دنبال مي كند و با رفتن در ترافيك و جمعيت ها خيلي هوشمندانه عمل كرده و شما را از ميان تمامي سوژه ها تشخيص مي دهد.

اسكاي ديو 2 مجهز به مكان ياب GPS و GLONASS

كمپاني اسكاي ديو اين محصول خود را به مكان ياب GPS و GLONASS مجهز كرده تا در مواقع ضروري مسير بازگشت به خانه را پيدا كند و از محدوده كنترل خارج نشود. مطمئنا هنگام پرواز در ارتباط فرستنده با رسيور خود بر روي كوادكوپتر اختلال ايجاد مي شود كه باعث مي شود پرنده مسير خود را گم كند و از ديد خلبان خارج شود در اين صورت GPS با استفاده از داده هاي ثبت شده در حافظه خود به صورت اتوماتيك براي بازگشت پرنده اقدام مي كند. اين موقعيت ياب هاي ماهواره اي باعث مي شوند تا كاربران بتوانند قابليت هايي نظير بازگشت اتوماتيك، دنبال كردن سوژه و Follow Me را با دقت بالا فرا بگيرند.

اپليكيشن Skydio براي كنترل از طريق تلفن همراه

براي كنترل پهپاد از طريق تلفن همراه مي توانيد از نرم افزار Skydio استفاده كنيد كه سازگار با اندرويد و ايوس مي باشد. با استفاده از اين اپليكيشن مي  توانيد مسير پرواز را با لمس كردن نمايشگر گوشي خود ترسيم كنيد و از مولتي روتور بخواهيد كه بر روي آن مسير حركت كند.

كنترلر تك دست Skydio Beacon

با استفاده از اين كنترلر كاربران مي توانند با يك دست و خيلي آسان تمامي قابليت هاي پروازي اين مولتي روتور را به صورت هوشمندانه فرا بگيرند. اين دستگاه در ابعاد 12.9×4.3×1.9 سانتي متر ساخته شده است. با استفاده از اين كنترلر مي توانيد تا از فاصله 1.5 كيلومتر سوژه مورد نظر خود را زير نظر داشته باشيد. Skydio 2 همچنين مي توانيد سوژه مورد نظر شما را از ميان اجسام، وسايل نقليه و ساير افراد تفكيك دهد. اين كنترلر حدود 91 گرم وزن دارد و 3 ساعت دوام شارژي باتري 1460 ميلي آمپري آن مي باشد.

 خريد كوادكوپتر اسكاي ديو 2

كاربراني كه علاقمند به خريد اين محصول هستند مي توانند از  نمايندگي skydio براي خريد آن اقدام كنند. كوادكوپتر Skydio 2 از هواپيماهاي بدون سرنشين و توليدي سال 2019 مي باشد كه با قابليت هاي پيشرفته عرضه مي شود و كاربردهاي گسترده اي دارد كه مهمترين آنها فيلم برداري و تصوير برداري مي باشد. اين محصول مي تواند گزينه هاي مناسب و بسيار به صرفه براي گردشگران و كاربراني باشد كه تفريح و مسافرت زياد مي روند.

مشخصات فني كوادكوپتر Skydio 2

نام اسكاي ديو 2
ابعاد 22.3×27.3×7.4 سانتي متر با باتري
22.3×27.3×4.3 سانتي متر بدون باتري
كمپاني سازنده Skydio
وزن 775 گرم
مواد سازنده آلياژ منيزيم
موتور براش
موقعيت ياب جهاني GPS
دارد به همراه GLONASS
سرعت
58 كيلومتر برساعت
باتري باتري 11.4 ولت با ظرفيت 4280 ميلي آمپر
مدت زمان شارژ باطري 60 دقيقه
نحوه كنترل راديوي كنترل يا تلفن همراه
فركانس راديوي كنترل 2.4 گيگاهرتز و 5.8 گيگاهرتز با چهار كانال
زمان پرواز حدود 23 دقيقه
برد مسافتي FCC 3.5 كيلومتر در حالت FCC
برد مسافتي ارتفاع 500 متر
دوربين 12.3 مگاپيكسل با كيفيت 4K در فيلمبرداري
كيفيت ويدئويي
3840x2160Pixel 30 fps
3840x2160Pixel 60 fps
3840x2160Pixel 48 fps
3840x2160Pixel 24 fps
1920x1080Pixel 120 fps
1920x1080Pixel 60 fps
1920x1080p Pixel fps
گيمبال 3 محوره
ارسال تصوير دارد
سنسور ها دنبال كردن سوژه ، تثبيت ارتفاع ، سلفي هوايي و موارد ديگر
مانيتور ندارد
حافظه ذخيره سازي 128 گيگابايت
رم دارد- 4 گيگ
IMU دارد
سنسور حفظ ارتفاع از سطح مقطع دارد
قابليت پرواز سه بعدي دارد
سيستم پرواز خودكار دارد
قابليت بازگشت به محل شروع پرواز دارد
ابزار درون پكيج كوادكوپتر اسكايديو 2، راديوي كنترل ، باتري ، جعبه شارژ باطري ، شارژر ، ملخ ها ، دفترچه راهنما و …