شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

بررسي و خريد كوادكوپتر فانتوم 4 اسپكترال DJI P4 MultiSpectral

۶۹ بازديد

بررسي اجمالي كوادكوپتر كشاورزي فانتوم ۴ مالتي اسپكترال : تحولي در كشاورزي مدرن

شركت چيني دي جي آي كه در زمينه ساخت ربات هاي پرنده يا هواپيماهاي بدون سرنشين اقدامات بسيار مفيدي ارائه داده و توانسته در زمينه فيلم برداري و تصوير برداري محصولاتي نظير كوادكوپتر صنعتي ماتريس ، كوادكوپتر دوربين دار اينسپاير ، فانتوم و مويك را روانه بازار كند. اما بعد از اين همه افتخاري كه در زمينه ساخت تجهيزات فيلم بردراي نصيب اين كمپاني شده اكنون فعاليت هاي خود را در عرصه ساخت پهپادهاي كشاورزي با ساخت كوادكوپتر DJI P4 MultiSpectral ادامه داد. هنوز چند روزي از معرفي پهپاد سمپاش آگراس تي ۱۶ نگذشت كه كمپاني ديگر كوادكوپتر كشاورزي خود يعني پي ۴ مالتي اسپكترال را به طور رسمي خدمت كاربران معرفي كرد. اين محصول داراي دوربين ۶ گانه متشكل از ۱ سنسور ۲ مگاپيكسل RGB و ۵ سنسور ديگر با طيف هاي مختلف آبي ، قرمز ، سبز ، لبه قرمز و مادون قرمز مي باشد. اين هلي شات براي تحقيق و نظارت بر مزارع كشاورزي و گياهان انفرادي بسيار ايده آل عمل مي كند و باعث مي شود تا محيط بانان ، كشاورزان و غيره بتوانند از فاصله دور بر محصولات خود نظارت كرده و از اكوسيستم و مزارع خود به خوبي نظارت كنند.

طراحي پويا براي انجام عمليات گسترده

نحوه ساخت اين كوادكوپتر بسيار شبيه به هلي شات فانتوم مي باشد محصولاتي كه از دوربين هايي با مگاپيكسل بالا بهره مي برند و از همين رو به پي ۴ مالتي اسپكترال نيز فانتوم ۴ مالتي اسپكترال هم گفته مي شوند. اما اين نكته را خدمت شما عرض كنم كه اين محصول از سري فانتوم نمي باشد چرا كه دوربين در نظر گرفته براي آن مگاپيكسل بالايي ندارد و علاوه بر اين DJI P4 MultiSpectral از دسته كوادكوپترهاي كشاورزي دي جي اي مي باشد. تمامي لنزهاي اين دوربين بر روي يك پلتفرم به صورت ثابت قرار گرفته اند. اين پلتفرم با استفاده از يك مانت تثبيت كننده تمامي لرزش هاي كوادكوپتر را خنثي مي كند و در نتيجه تصاويري شفاف و بسيار واضح به ثبت مي رساند. قاب پرنده از مواد ABS ساخته شده كه مقاومت بالايي هنگام برخورد با موانع دارد و باعث مي شود تا هنگام برخورد و كرش به خوبي از بورد مركزي هلي شات محافظت كند. وزن كلي اين پرنده حدود ۱۴۹۰ گرم مي باشد.

سيستم تصوير برداري چند طيفي

دوربين پهپاد پي ۴ از نوع ۶ وجهي با يك سنسور RGB براي تصوير برداري از نور مرئي و چند سنسور ديگر با طيف هاي مختلف مي باشد. ديگر سنسورهاي اين دوربين شامل طيف آبي ، قرمز ، سبز ، لبه قرمز و مادون قرمز مي باشند كه دامنه طيفي آنها به ترتيب قبلي ۴۵۰ ، ۵۶۰ ، ۶۵۰ ، ۷۳۰ ، ۸۴۰ نانومتر مي باشد. اين دوربين ها در طول ماموريت با ثبت تصاوير و ويدئوهاي حرفه اي مي توانند اطلاعاتي نظير نوع خاك ، پوشش گياهي و وضعيت آب را در اختيار متخصصان قرار دهند. تمامي اين لنزها از ديافراگم F2.2 بهره مي برند و داراي ميدان ديد ۶۲٫۷ درجه مي باشند. علاوه بر اين شما مي توانيد زاويه ديد دوربين را در محدوده °۹۰- تا °۳۰+ با استفاده از ريموت كنترل تنظيم كنيد. فاصله كانوني لنزهاي دوربين ۵٫۷۴ ميلي متر بوده و داراي فوكوس بي نهايت بر روي سوژه مي باشد. رنج ايزوي دوربين از ۲۰۰ تا ۸۰۰ مي باشد و از فرمت JPG براي سنسور RGB و TIF براي سنسورهاي تك رنگ به كار گرفته است.

موقعيت ياب ماهواره اي GNSS به همراه RTK

كوادكوپتر DJI P4 Multispectral داراي مكان ياب ماهواره اي GNSS مي باشد كه قادر به دريافت اطلاعات مكاني از تمامي ماهواره اي GPS ، GLONASS و غيره مي باشد. اما قطعه RTK نصب شده بر روي پرنده اين اطلاعات مكاني را به صورت لحظه اي با درصد خطاي سانتيمتري در اختيار خلبان قرار مي دهد تا بتواند هواپيماي بدون سرنشين پي ۴ مالتي اسپكترال را براي رسيدن به موقعيت دلخواه خود هدايت كند.

باتري ليتيومي براي ۲۷ دقيقه پرواز مداوم

كمپاني براي پي ۴ مالتي اسپكترال از منبع تغذيه ليتيومي با ظرفيت ۵۸۷۰ ميلي آمپر و توليد ولتاژ ۱۵٫۲ ولت به كار گرفته است. شما مي توانيد با يك بار شارژ كامل اين باتري حدود ۲۷ دقيقه هلي شات پي ۴ را در آسمان براي تصوير برداري و انجام تحقيقات نگه داريد. باتري از نوع ۴ سل بوده و ۴۶۸ گرم وزن آن مي باشد. هاب شارژر در نظر گرفته براي اين مولتي روتور مدل در نظر گرفته براي هلي شات فانتوم ۴ مي باشد كه با توليد ولتاژ ۱۵٫۷ ولت مي تواند همزمان چند باتري را به شارژ برساند.

فرستنده راديويي با تكنولوژي OcuSynce

كنترل پهپاد DJI P4 MultiSpectral با استفاده از يك فرستنده راديويي و تكنولوژي OcuSynce در محدوده اي به شعاع ۷ كيلومتر ميسر مي باشد. اين ريموت كنترل با استفاده از فركانس ۲٫۴ گيگاهرتز به خوبي دستورات شما را به بورد مركزي منتقل مي كند تا بتوانيد در لحظه هواپيماي بدون سرنشين خود را براي رفتن به محدوده موردنظر هدايت كنيد. شما مي توانيد تمامي اطلاعات پروازي اين پرنده را با استفاده از برنامه DJI GO بر روي نمايشگر مانيتور، يا تبلت و اسمارتفون خود مشاهده كنيد. در قسمت بالايي اين كنترل از راه دور هولدر مخصوص تلفن همراه يا مانيتور نصب شده است. منبع تغذيه اين ريموت يك باتري ليتيومي ۶۰۰۰ مي باشد كه با يك بار شارژ ساعت ها كار كردن با آن را فراهم مي كند.

سنسور ويزيون براي اسكن كردن سطح ارتفاع

براي پرنده از يك سنسور ديدباني در نظر گرفته اند كه با استفاده از آن مي توانيد نظارت دقيقي بر سطح زير مولتي روتور داشته باشيد و ارتفاع آن را در موقعيت دلخواه خود حفظ كنيد. هنگامي كه RTK غيرفعال باشد خلبان ميتواند از سنسور ويژن براي دقت بالا در حفظ ارتفاع خود استفاده كند.

سنسور نور خورشيد براي ثبت داده هاي دقيق

DJI P4 MultiSpectral از يك سنسور با توليد طيف گسترده در بالاي خود بهره مي برد كه دقت جمع آوري داده ها را در تمام طول روز به حداكثر مي رساند. اين داده ها هنگام جمع آوري با داده هاي پردازش شده به دقيق ترين نتايج NDVI يا نرمال سازي پوشش گياهي كمك مي كند.

خريد كوادكوپتر پي ۴ مالتي اسپكترال

با استفاده از برنامه GS PRO مخصوص ماموريت هاي كشاورزي عمليات خود را به صورت پيشرفته برنامه ريزي كنيد و از فاصله دور ناآرامي هاي موجود در هر محدوده از مزارع خود و محيط زيست را شناسايي كنيد. شما مشتريان عزيز مي توانيد اين هلي شات دي جي آي Phantom 4 Specteral را از همين فروشگاه با قيمت مناسب تهيه و خريداري كنيد. سايما استور مركزي معتبر براي خريد كوادكوپتر و تهيه قطعات جانبي كوادكوپتر در ايران مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.