خريد كوادكوپتر مويك ميني

خريد كوادكوپتر، هلي شات، پهپاد

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

خريد كوادكوپتر مويك ميني

۶۲ بازديد

خريد كوادكوپتر مويك ميني – كوچكترين، سبكترين و ارزانترين پهپاد دي جي اي

كمپاني دي جي اي محصول جديد خود در سال 2019 را با پيشرفته ترين قابليت ها به بازار عرضه كرده، محصولي كه مهمترين ويژگي آن طراحي تاشو در ابعاد بسيار پايين مي باشد. Mavic Mini يك تعادل فوق العاده از قابليت حمل، قيمت، كيفيت تصوير و راحتي است. در بسياري از تصاوير اين محصول شما گارد محافظ 360 درجه را مي بينيد كه بر روي مولتي روتور نصب شده اند و استفاده از اين گارد محافظ حاكي از آن است كه كوادكوپتر فاقد سيستم اجتناب از موانع مي باشد. در ضمن مويك ميني قادر به تعقيب سوژه يا شي مورد نظر كاربر نمي باشد كه همين دو ويژگي را مي توان نقاط ضعف اين كوادكوپتر دانست. البته يك كاستي ديگر هم وجود دارد و آن هم در رابطه با كيفيت دوربين آن مي باشد كه توانايي ضبط فيلم هابي 4K را نداشته و بجاي آن با كيفيت 2.7K و سرعت 30 فريم بر ثانيه براي ثبت اقدام مي كند. مطمئنا شما هم مويك ميني را با كوادكوپترهايي نظير مويك 2 و ساير محصولات مشابه مقايسه مي كنيد كه با نگاهي به قيمت Mavic mini و محصولات رقيب مي توان متوجه شد كه اين مقايسه اشتباه است. چرا كه هلي شات مويك پرو و مويك 2 حدود 3 برابر گرانتر از اين ميني پهپاد دي جي آي مي باشد. بنابراين شما مي توانيد با هزينه كم يك محصول پيشرفته و كاملا شگفت آور را خريداري كنيد.

 

 

ويژگي هاي مثبت

– طراحي تاشو و بسيار هوشمند
– ضبط ويدئوهاي فوق العاده پايدار
– توان پرواز تا 30 دقيقه
– عدم نياز به ثبت نام قبل از پرواز

ويژگي هاي منفي

– فاقد فيلم هاي 4K يا 2.7K 60fps
– رديابي سوژه ندارد
– سيستم اجتناب از موانع ندارد
– شارژ با استفاده از ميكرو USB

طراحي و كيفيت ساخت

ويژگي هايي درون اين پهپاد ديده مي شود كه نشان مي دهد مويك ميني محصولي از كمپاني دي جي آي مي باشد و از بارزترين اين ويژگي ها ميتوان به نوع رنگبندي آن اشاره كرد كه با رنگ هاي خاكستري و تيره ساخته شده، دقيقا مانند اوزمو و اوزمو اكشن، قسمت جلوي كوادكوپتر Dji Mavic Mini با دو چشم آراسته شده كه بسيار عصباني به نظر مي رسد. بال هاي پرنده به صورت تاشو مي باشند و بعد از پرواز ميتوانيد خيلي راحت آنها را جمع كرده و كوادكوپتر را در يك فضاي كوچك حتي در جيب كُت خود حمل كنيد. اما در بسياري از كشورهايي كه كاربران بعد از خريد كوادكوپتر بايد ابتدا ثبت نام كرده و مجوز پرواز بگيرند طراحي تاشو و وزن پايين مويك ميني اين اجازه را به آنها مي دهد كه بدون هيچگونه ثبت نام و كسب مجوز هواپيماي بدون سرنشين خود را به پرواز در بياورند.


مويك ميني مي تواند برازنده ترين عنوان براي اين محصول دي جي آي باشد چرا كه بسيار كوچك بوده و از خانواده با كيفيت مويك مي باشد. در قسمت جلويي هلي شات Mavic mini دوربين تثبيت شده سه محوره وجود دارد. براي دوربين و گيمبال يك محافظ شيشه اي به كار گرفته اند كه هنگام پرواز مي توانيد آن را جدا كنيد. در قسمت پشتي يك اسلات كارت MicroSD درج شده و يك درگاه ميكرو USB براي شارژ باتري پرواز قرار داده اند. در بالاي اينها فلپ يا درپوش باتري قرار دارد. پهپاد مويك ميني در وزني كمتر از 250 گرم ساخته شده كه كاربران مقيم ايالات متحده، انگليس و استراليا نياز به ثبت اين هواپيماي بدون سرنشين در آژانس هاي هواپيمايي را ندارند اما در ديگر كشورها بايد قوانين محلي طي شود. حدود 100 گرم از وزن پرنده را باتري آن تشكيل مي دهد. اما يك توصيه كه سازندگان به كاربران Mavic mini دارند، كساني كه در استفاده از اين ربات هاي پرنده هنوز مبتدي هستند در فضاي بسته يا باد شديد پرواز نكنند يا از محافظ 360 درجه استفاده كنند، چرا كه اين ميني پهپاد فاقد سيستم اجتناب از موانع مي باشد. اين گارد محافظ قفسه اي در پكيج كمبو مويك ميني به مشتريان عرضه مي شود. اما گفته مي شود كه در پايه هاي لندينگ اين هليشات سنسورهايي تعبيه شده كه باعث مي شوند پرنده به راحتي فرود آيد. كوادكوپتر در حالت تاشو داراي ابعادي به طول،عرض و ارتفاع 14×8.2×5.7 سانتي متر مي باشد و هنگام پرواز يعني زماني كه بازوهاي آن باز مي شود اين ابعاد به 20x16x5.5 سانتي متر مي رسند كه افزايش نسبي در طول و عرض و اندكي كاهش ارتفاع را مشاهده مي كنيد.

 

فرستنده راديويي Mavic Mini

ريموت كنترل در نظر گرفته براي مويك ميني برخلاف خيلي از كنترلرهاي هواپيماهاي بدون سرنشين فاقد صفحه نمايش مي باشد. اما كاربران در عوض مي توانند از نمايشگر تلفن همراه خود براي مشاهده تمامي جزئيات پرواز استفاده كنند با اين شرايط كه سيستم عامل تلفن همراه از برنامه DJI Mavic Mini Fly پشتيباني كند. هولدر يا نگهدارنده گوشي به صورت دروني تعبيه شده كه هنگام بسته شدن ريموت كنترل بسيار يكپارچه مي باشد. در سمت چپ ريموت كنترل يك درگاه Micro USB براي شارژ ريموت و اتصال تلفن همراه درج شده است. اين پهپاد مويك همچنين با كابل هاي لايتنينگ ، ميكرو USB و USB-C سازگاري دارد كه امكان نصب هرگونه تلفن همراه بر روي آن امكان پذير مي باشد. در بالاي اين فرستند راديويي يك دكمه اسكرول مانند تعبيه شده كه با استفاده از آن مي توانيد زاويه دوربين را بر روي محور عمودي تا 90 درجه تغير دهيد. حداكثر برد فركانسي اين فرستنده راديويي 4 كيلومتر در حالت FCC مي باشد. از دكمه هاي اصلي اين ريموت ميتوان به ماشه L كه ضبط ويدئو را شروع مي كند و R كه براي ثبت تصاوير استفاده مي شود اشاره كرد.

 

دوربين مويك ميني

با استفاده از كوادكوپتر دوربين دار Mavic Mini فيلم هاي 2.7K با سرعت 30 فريم در ثانيه يا 1080 پيكسل و 60 فريم بر ثانيه به ثبت برسانيد. سنسور تصوير برداري CMOS1/2.3 اينج تصاوير 12 مگاپيكسلي را در طيف وسيعي از حالت ها از جمله حالت Position براي عملكرد اساسي ، حالت Sports براي پرواز با سرعت بيشتر و حالت CineSmooth به ثبت مي رساند.اين واقعيت دارد كه دوربين فاقد ويدئوهاي 2.7K 60fps مي باشد اما اگر علاقمند به تصوير برداري با رزولوشن 1080 پيكسل هستيد نرخ فريم تا 60fps بالا مي رود. كيفيت تصاوير اين اجازه را به كاربر نمي دهد كه در روزهاي روشن جزئيات زيادي از برجستگي هاي يك تصوير بيرون بياورند. بنابراين مويك ميني قرار نيست يك پهپاد رويايي براي فيلم سازان باشد اما در اندازه خود و قيمتي كه براي آن در نظر گرفته اند بسيار ايده آل مي باشد. شما همچنين مي توانيد به صورت دستي سرعت شاتر دوربين را تا 4 ثانيه و ميزان ايزوي آن را در مكان هاي مختلف تا 3200 تنظيم كنيد.

اپليكيشن DJI Fly

برنامه كنترل پرواز DJI Fly نسبت به روزهاي اول كه از آن استفاده مي كرديم بروز شده و تغيراتي را شامل شده است. هر چند برخي از عناصر اين برنامه به زبان چيني ظاهر مي شوند اما با چند بار استفاده از اين ريموت مي توانيد تمامي تنظيمات آن را فرا بگيريد و كنترل آن را به دست بگيريد. با استفاده از اين نرم افزار شما مي توانيد سه مسير از پيش برنامه ريزي شده را با فشار دادن تنها يك دكمه فرا بگيريد و تجربه يك پرواز حرفه اي را خيلي راحت تجربه كنيد. علاوه بر اين در اين برنامه مي توانيد گيمبال را بر روي دو حالت تنظيم كنيد كه عبارتند از حالت دنباله (سطح خط افق را حفظ مي كند) و حالت FPV كه منظره اي زنده از هواپيماي بدون سرنشين را به خود اختصاص مي دهد. اما اين لرزشگير باز هم پايداري فيلم ها را حفظ مي كند و اين اجازه را به كاربر مي دهد كه از پهپاد مويك ميني به عنوان يك دوربين كاملا شگفت انگيز و تثبيت شده استفاده كنند.

حالت هاي از پيش برنامه ريزي شده

Dronie: در اين حالت شما مي توانيد با زاويه 30 درجه از سطحي كه هواپيما بر روي آن قرار دارد پرواز كنيد.
Rocket: با فعال كردن اين حالت مي توانيد به صورت مستقيم و كاملا عمود از سطح تيكاف پرواز كنيد.
Circle: در اين مد پروازي هواپيما به صورت مدور پرواز به دور يك نقطه پرواز مي كند.
Helix: هليكس يكي ديگر از مدهاي پروازي از پيش تعين شده مي باشد كه بسيار حرفه اي مي باشد. در واقع با فعال كردن اين حالت كوادكوپتر پرواز خود را با دايره هاي منظم شروع مي كند و از سطح تيكاف فاصله مي گيرد.

موقعيت يابي GPS و موقعيت يابي بينايي يا Vision

اين پهپاد دي جي اي داراي دو سيستم موقعيت ياب GNSS كه متشكل از GPS و GLONASS مي باشد و سيستم موقعيت يابي Vision يا بينايي كه با استفاده از يك حسگر دقيق معين مي شود. اما سيستم مكان يابي GPS در مقابل اين سنسور ديدباني عملكرد جالبي ندارد. دقت موقعيت يابي سيستم ويژن بر روي محور عمودي 0.1 متر مي باشد در حالي كه دقت عملكرد GPS بر روي اين محور 0.5 متر مي باشد.

اتصالات و باتري

مويك ميني از طريق Wifi متصل مي شود و فيد ويدئوي زنده را به كنترلر منتقل مي كند. ريموت به تلفن شما وصل مي شود و با استفاده از رابط برنامه اين ويدئو را مي توانيد از نمايشگر تلفن همراه خود به صورت زنده مشاهده كنيد. با اتصال Mavic Mini به تلفن همراه در يك محيط با تراكم امواج راديويي در فاصله بيش از 60 متر مطمئنا تداخل به وجود مي آيد و ارتباط قطع خواهد شد. اما با استفاده از ريموت اين محدوده كنترل به طرز چشمگيري افزايش مي يابد.

هنگام اتصال كنترلر تلفن همراه شما را شارژ مي كند، باتري 2600 ميلي آمپري آن انرژي لازم براي چند ساعت استفاده مداوم را امكان پذير مي كند. باتري پروازي مويك ميني هم از نوع ليتيومي 2 سل با ولتاژ 7.2 ولت و ظرفيت 2400 ميلي آمپر مي باشد كه با يك بار شارژ آن مي توانيد حدود 30 دقيقه اين پهپاد مويك را در آسمان نگه داريد. با چند بار پرواز كاربران متوجه اين نكته مي شوند كه زمان پرواز وابسته به سرعت پرنده هم ميباشد كه در حالت اسپرت متوجه مي شويد كه سرعت بالاي پهپاد حدود چند دقيقه از مداومت شارژي باتري را تراشيده است. هر چند كاربران دوست داشتند با استفاده از شارژر USB-C براي شارژ باتري استفاده كنند اما متاسفانه از اين قابليت پشتيباني نمي كند.

خريد پهپاد Mavic mini

شايد هلي شات مويك ميني فاقد ويدئوهاي 4K باشد و دوست داشتيم كه كنترل بيشتري بر فيلم هاي ثبت شده يا يك پروفايل سينمايي داشته باشيم، يا همچنين قابليت Follow Me كه امكان رديابي شي يا خلبان را فراهم مي كرد مولتي روتور فاقد آن مي باشد، اما نبايد از كنار بعضي از قابليت هاي خوب اين محصول ساده بگذريم. در واقع مويك ميني سبك ترين و مقرون به صرفه ترين كوادكوپتر دي جي اي تا به امروز مي باشد. از نظر قابليت حمل و كارايي يك پيشرو در صنعت است. مداومت پروازي 30 دقيقه را در حالي كه 250 گرم وزن دارد ارائه مي دهد. بيشتر كوادكوپترهايي كه وزني كمتر از 250 گرم داشتن داراي مداومت شارژي كمتر از 15 دقيقه بوده اند. اما شما مشتريان عزيز مي توانيد اين محصول را از همين جا يعني نمايندگي مويك ميني خريداري كنيد. مشتريان مي توانند اين محصول را در دو نسخه معمولي و كمبو خريد كنند كه نسخه كمبو اين كوادكوپتر داراي لوازم يدكي بيشتر مي باشد كه همين عامل باعث به وجود آمدن اختلاف در قيمت آنها ميشود. پكيج كمبو نسبت به پك معمولي حدود 30 دلار گرانتر مي باشد.

مشخصات فني كوادكوپتر dji Mavic Mini

نام Mavic mini
ابعاد 14×8.2×5.7 سانتي متر در حالت تاشو
20x16x5.5 سانتي متر در حالتي كه بازوها باز باشند
كمپاني سازنده DJI
وزن 249 گرم
مواد سازنده مواد الكتريكي، فلز و پلاستيك ABS
موتور براش
موقعيت ياب جهاني GPS
دارد
سرعت
46 كيلومتر برساعت
باتري باتري 2 سل 7.2 ولت با ظرفيت 2400 ميلي آمپر
مدت زمان شارژ باطري 60 دقيقه
نحوه كنترل راديوي كنترل يا تلفن همراه
فركانس راديوي كنترل 2.4 گيگاهرتز و 5.8 گيگاهرتز با چهار كانال
زمان پرواز حدود 30 دقيقه
برد مسافتي FCC 4 كيلومتر در حالت FCC
برد مسافتي ارتفاع 500 متر
دوربين 12 مگاپيكسل با كيفيت 2.7K در فيلمبرداري
كيفيت ويدئويي
2.7K: 2720×1530 25/30fps
FHD: 1920×1080 25/30/50/60 p
گيمبال 3 محوره
ارسال تصوير دارد – تا شعاع 4 كيلومتر
سنسور ها موقعيت يابي ديدباني، تثبيت ارتفاع ، سلفي هوايي و موارد ديگر
مانيتور ندارد
حافظه ذخيره سازي 128 گيگابايت
رم دارد
IMU دارد
قابليت پرواز سه بعدي دارد
سيستم پرواز خودكار دارد
قابليت بازگشت به محل شروع پرواز دارد
ابزار درون پكيج كوادكوپتر مويك ميني، راديوي كنترل ، باتري ، جعبه شارژ باطري ، شارژر ، ملخ ها ، دفترچه راهنما و …

 

شما مي توانيد براي خريد كوادكوپتر مويك ميني به فروشگاه رسمي مويك ميني در ايران مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.