معرفي تويوتا bz4x 2022 – مدل تمام الكتريكي

خريد كوادكوپتر، هلي شات، پهپاد

شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

معرفي تويوتا bz4x 2022 – مدل تمام الكتريكي

۱۲ بازديد

تويوتا در چند سال اخير اسرار زيادي به ساخت ماشين هاي برقي داشته است. و اكنون با معرفي ماشين تويوتا bz4x تا حدود زيادي به روياهاي خود دست يافته است. كمپاني ژاپني تويوتا مي گويد كه اين مدل از ماشين هاي خود را در دو مدل ديفرانسيل جلو و چهار چرخ محرك روانه بازار مي كند. در بسياري از قسمت هاي آن مي توانيد تكنولوژي هاي مشترك شركت خودروسازي سوبارو را ببينيد. به ويژه سيستم كامل چهار چرخ متحرك bz4x كه از آپشن هاي خوب اين كراس اوور ژاپني هستند.

فضاي داخلي داراي دو رديف صندلي جهت تمركز بر راحتي راننده و سرنشينان مي باشد. به عنوان مثال، پانل ابزار در پايين تر قرار گرفته است و موقعيت سنج ها در بالاي فرمان، ديد بهتري را فراهم مي كند. اين يك كراس اوور كوچك است كه قرار است در اواسط 2022 در نمايشگاهاي ايالات متحده امريكا عرضه شود. و احتمالا شاهده عرضه آن به عنوان مدل 2023 خواهيم بود. استايل جذابي كه bz4x دارد، آن را از شاسي بلندهاي بنزيني تويوتا متمايز مي كند. پس از اين مطمئنا به گروه رو به رشدي از ماشين هاي شاسي بلند لوكس تسلا مدل Y، فورد موستانگ ماخ، هيونداي كونا الكتريك و غيره مي پيوندد.

تويوتا نگفته كه ماشين bz4x با چه قيمتي و در چند تيب عرضه مي شود. اما احتمال مي رود كه اين كراس اوور ژاپني با قيمت حدود 30,000 دلار عرضه شود. هنوز جزئيات كاملي از قيمت، آپشن ها، تريم ها و مشخصات كلي اين ماشين ارائه نشده است، با دسترسي به اين اطلاعات ما اين مطلب را بروزرساني كرده و اطلاعات دقيق را در اختيار شما قرار مي دهيم.

موتور، گيربكس و عملكرد تويوتا bz4x

موتور استاندارد از نوع الكتريكي محور جلو مي باشد كه 201 اسب بخار قدرت توليد مي كند. اما مدل چهار چرخ متحرك با دو موتور عرضه مي شود و قدرت كل را تا 215 اسب بخار افزايش مي دهد. به گفته تويوتا شتاب صفر تا صد مدل چهار چرخ متحرك برابر با 7.7 ثانيه مي باشد. شايد قابل مقايسه با مدل هاي تسلا نباشد، اما bZ4X را در رقابت با نوع ديفرانسيل جلو فولكس واگن ID.4 قرار مي دهد.

برد، شارژ و عمر باتري

bz4x با يك بسته باتري 64 كيلو وات عرضه مي شود كه در مدل ديفرانسيل جلو حدود 370 كيلومتر با يك بار شارژ ارائه مي كند. اما در نسخه قدرتمند تر و دو موتوره چهار چرخ متحرك اين مسافت طي شده را به 320 كيلومتر كاهش مي دهد. شارژ سريع استاندارد خواهد بود. تويوتا مي گويد كه پنل هاي خورشيدي ادغام شده در bz4x شارژ لازم براي 1600 كيلومتر رانندگي را در سال فراهم مي كنند.

فضاي داخلي، راحتي و باربري

از روي عكس‌ها، مي‌توان فهميد كه تويوتا bZ4X طراحي داشبورد آينده‌نگرتري را نسبت به ساير مدل‌هاي تويوتا ارائه مي‌دهد، با نمايشگر ديجيتالي، صفحه نمايش لمسي سرگرمي اطلاعاتي بزرگ و كنسول مياني عريض بين دو صندلي جلو. كابين جادار و از نظر اندازه شبيه RAV4 به نظر مي رسد، اما تا زماني كه فرصتي براي تست درايو نداشته باشيم، نمي دانيم كه چقدر مناسب است. ما همچنين اكنون مي دانيم كه bZ4X با ارائه فرماني از نوع يوكي به جاي فرمان گرد، شبيه به فرمان اصلي جديد موجود در تسلا مدل S، از سنت اصلي خود دوري خواهد كرد.

فضاي داخلي مكاني مدرن است كه داراي سبك مينيماليستي و يك صفحه نمايش مركزي بزرگ براي سرگرمي اطلاعاتي است. يك صفحه نمايش كوچكتر به عنوان موقعيت سنج عمل مي كند، تويوتا موقعيت سنج سنتي را كنار گذاشته تا ديد واضح تري داشته باشد و همچنين حسي باز و هوا به كابين بدهد. در حالي كه در اكثر بازارها فرمان سنتي خواهند بود، بازار چين داراي فرماني به سبك يوكي است (در زير نشان داده شده است).

به لطف فناوري Steer-by-Wire، كه در آن اتصال مكانيكي سنتي بين فرمان و لاستيك ها با سيستم هاي الكتريكي جايگزين مي شود، قفل به قفل با چرخ يوغ حدود 150 درجه تنظيم مي شود، به اين معني كه فقط يك دست براي چرخاندن لازم است. تويوتا گفت اين ويژگي در آينده به مدل‌هاي بيشتري از جمله مدل‌هايي كه خارج از چين فروخته مي‌شوند، اضافه خواهد شد.

شما اين مطلب را از آيدي يدك – فروشگاه لوازم يدكي تويوتا و ساير ماشين هاي وارداتي كيا، هيونداي وغيره مطالعه كرده ايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.